Емил Миланов - Outdoor Laser Tag
ИЗТЕКЪЛ АБОНАМЕНТ
Описание
Емил Миланов предлага игри на живо - с модели на действителни оръжия в ръце, с натовски тип каска 1:1 в две маскировъчни разцветки (за разпознаване на отборите) на които са монтирани датчици на попаденията и екипирани с индивидуален контролер на играта, монтиран на колан на кръста. Преди играта играчите си избират оръжията, екипират се и си избират военна мисия, като най-опростената е "Атака и защита".Определените за защитници първи заемат позиции на зададения терен в парка и се прикриват от атакуващия отбор. Преди това системите се включват в готовност за игра, като на всеки играч се задават "животи или бронезащита", като максималното число е девет и може да се наблюдава във всеки момент от протичане на играта от играчите (числото на животите свети на индикатор, монтиран към индивидуалния контролер). Минута по-късно атакуващия отбор се организира и нахлува на територията на противника... Играчите се прицелват с истински оръжейни прицели - лазерни бързомери, или снайпери към каските на противниковите играчи. Когато някой е улучен от безопасният за човека инфрачервен лъч на противниково оръжие, каската му светва за кратко време червено, улучения чувства виброудар от монтирана в каската механична система, "животите" на брояча намаляват с един, контролерът издава звук за улучване. Когато "животите" на някой играч свършат - каската свети постоянно червено и оръжието му автоматично блокира, не може повече да стреля. Оръжия Електрониката за оръжията е една от първите създадени в света за играта "outdoor laser tag". Виж много стария сайт. Понастоящем симулативните оръжия се произвеждат на базата на страйкболни пушки, като е възможно електрониката да се монтира в пневматични или даже огнестрелни оръжия. В началото на 2011г. се играе с десет екипа за игра. Основното оръжие е автомат COMMANDO.Прицел-лазерен бързомер. Далекобойността му е около 100-120 метра. Автоматичен режим на стрелба. Второ основно оръжие са крабините G36 с монтирани лазерни бързомери. При игра с карабините се изисква по-точно прицелване и те имат малко по-голяма далекобойност от автоматите 130-150 метра. Автоматичен режим на стрелба. Оръжието на майсторите са снайперните винтовки на базата на автомат Командо. Понастоящем има по един снайпер на отбор с монтирана вариооптика за мерник (3х - 9х). Единичен режим на стрелба, самозарядна винтовка. Далекобойността на снайперите е около и над 200 метра. Тактики На практика играта "Live CS" (Counter Strike на живо) се явява военно-приложен спорт (макар и неофициално признат, доколкото е нов) с безспорни резултати от играта, игра до отборна победа и с ясни правила, които трябва да се спазват за постигане на тази победа над противниковия отбор. За постигане на спортно майсторство в тази категория игри се изискват доста комплексни качества на спортиста: елемента на концентрация (като при "спортна стрелба"), бързина на реакцията и съобразителност (като при "динамична стрелба" и "инстинктивна стрелба"), взаимодействие на терена със съотборниците (както при футбола, или по-близкия по характер спорт пейнтбол), бързо придвижване по карта на местноста (както в дисциплината "ориентиране"). Ето изводите за правилната тактика на игра за постигане на отборна победа от над десет години практика на играта в България (може би най-богатата практика в света за този тип игри): 1. Играчът се намира на реален терен, а не играе на плосък компютърен монитор. Изводът за правилната тактика е бързо и по-възможност незабележимо придвижване по терена на играта, като се търсят подходящи по видимост позиции към лагера на противник. Погрешната тактика е игра тип "мишка" - играчът се задържа дълго време на едно място и изчаква да бъде открит и унищожен от противника.., или игра тип "супер Рамбо" - играчът геройски се разхожда "под куршумите" на противника и не търси укрития. 2. Всяко оръжие си има бойни характеристики и най-важната му е далекобойноста. Опитният играч добре познава оръжието и стреля по противника от максималната възможна дистанция с къси откоси, като го държи стабилно, Неопитният играч се приближава към противника и стреля непрекъснато като размахва пушката като пръчка. 3. Колкото и да имаш много "животи", когато си под кръстосан обстрел много бързо свършват. Опитният играч, попаднал под кръстосан обстрел отстъпва като притичва настрани зад укрития или назад по възможно най-бързия начин, но винаги с лице към противника като отговаря на огъня. Начинаещият играч бързо се спасява панически бягайки и получава куршум в тила. 4. Ползата от позите не е много голяма, но все пак... Опитният играч, когато дебне държи пушката леко приведена надолу в готовност за бърза, инстинктивна стрелба. При първите игри, често пушката стърчи нагоре и се стреля възбудено. 5. И накрая едно от основните правила на играта е че ти играеш в отбор, а не индивидуално. Опитните играчи могат да се разделят основно на два типа "снайперист" и "щурмовак" в зависимост от темперамента и качествата, които притежават, но перфектно си взаимодействат и оказват постоянен "натиск" над противника с точна стрелба от всички огневи позиции, които са достъпни като подход. Синхронът в действията и едновременната атака, или тактическо отстъпление често са решаващи за победата, когато от двете страни играят иначе опитни играчи. Цени на услугите: Една отделна игра с 9 живота (продължителност 5-10 мин.) - 2 лв. на играч. 30 минути игра (3 игри) - 5 лв. на играч. Детско парти (рожден ден), анимация 90 минути - 150 лв. общо за всички деца. Тийм билдинг - цената е по договаряне в зависимост брой участници и време. Цената на оборудването при поръчка на екип за един играч е от 550 лв. до 950 лв. в зависимост материалите и оформлението на екипировката за игра. Закупената техника има сервиз и гаранции за качество.