
Човек може да се обърка от информацията, която ни засипва от всички посоки в днешно време. Масово се разпространяват всякакви схващания за маркетинга. Изказвани са най-разнообразни мнения за това кои методи за рекламиране и популяризиране са ефективни. След това са оборвани. Всичко това е особено объркващо за много от собствениците на малък бизнес. Някои маркетингови експерти твърдят, например, че тази част от работата е необходимо зло. Други, в противоположния спектър, казват, че маркетингът е всичко за фирмата и същевременно е това, което може да я съсипе. За да засилите истински вашия маркетинг и да получите възможно най-много от него, трябва да се отнасяте към него със степента на важност, която заслужава, като същевременно не бива да му позволявате да заема цялото време и енергия и енергия на бизнеса. Ето и най-често срещаните заблуди за маркетинга. Тези идеи и представи трябва да оставите настрана. "Маркетингът е само разход". Ако сте решили само да похарчите някакви планирани пари за маркетинг, без да сте направили хубаво предварително проучване, тогава най-вероятно той ще бъде само разход за вас. Тайната на успешния маркетинг е да разработите ефективен метод. Той трябва да включва набор от стратегии и тактики, които ще генерират резултати и възвръщане на инвестицията. Щом създадете ефективен маркетингов метод за бизнеса си, ще знаете как да извлечете максимални печалби от инвестирането на бюджета за реклама, пиар и други инициативи, които можете да си позволите. Има и още нещо. Много мениджъри се заблужават, че маркетинг тактиките, използвани от големия бизнес, ще работят успешно и за малкия. Всъщност, малките фирми трябва да разработят дори по-добри и по-интересни маркетингови кампании за нещо подобно, което големите им конкуренти си поставят задачата да популяризират. Причината е, че те не разполагат с достатъчно средства и не могат да си позволят да направят грешка и да плащат големи суми за идеи, които няма да проработят. Малкият бизнес трябва да направи нещата добре от първия път. Когато го стори, маркетингът му става инвестиция, а не само разход.