logo

Търсите ли разбиране?

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Независимо от това каква е вашата професия или позиция в компанията, изграждането и развитието на емоционална интелигентност е от ключово значение. За да разберете дали сте емоционално интелигентни, трябва да си зададете няколко въпроса:

Споделяте ли открито начина, по който се чувствате?

Някои лидери имат чувството, че ако дават израз на чувствата си, това може да бъде прието като слабост. Не, когато говорим за емоции, нямаме предвид викове по коридорите и гневни тиради, когато нещо не върви по план. Тук става въпрос за демонстриране на „емоционална честност“ чрез изричането на това, което мислите. Това означава да споделяте както добрите, така и лошите новини, и да не пестите критиките или похвалите за хората, които са ги заслужили. Много хора се страхуват да покажат уязвимост, което ги кара да си слагат маски, прикриващи истинското им Аз. Емоционално интелигентният лидер, от друга страна, не се страхува да бъде себе си и цени автентичността у другите.

Упражнявате ли самоконтрол?

Освен да показва чувства, емоционално интелигентният лидер знае как да потиска негативни емоции и импулси и да избягва вземането на прибързани решения. Когато екипът му се провали в някаква задача, той не сочи с пръсти и споделя отговорността за неуспеха заедно със своите подчинени. След това добрият лидер прави крачка назад и анализира причините нещата да не протекат по желания начин, обяснява последствията от този резултат на екипа си и започва да търси решения на проблема.

Тичате ли към конфликтите, вместо да бягате от тях?

Нека първо отбележим, че когато става въпрос за взаимоотношения между хора, конфликтите са неизбежни. Това е просто част от нашата природа. Вместо да подхождат пасивно-агресивно и да бягат от спорните ситуации, емоционално интелигентните лидери се втурват директно към окото на бурята. Те са наясно с факта, че отделянето на нужното време, за да чуят изслушат всички страни в конфликта, е много по-добър начин за намирането на негово решение, вместо пълното му игнориране и избягване.

Търсите ли разбиране?

От критично значение е да разберете „защо“ другите се чувства по начина, по който се чувстват, и да опитате да се поставите на тяхно място. Като се има предвид, че днес все повече хора работят от разстояние, забавянето на темпото и разбирането на нуждите, проблемите и мечтите на вашите колеги и служитлеи е по-важно от всякога.