logo

Работите от вкъщи? Ключови правила

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Работата от вкъщи може да бъде удивително удобна, но от друга страна и „нулева“ откъм социални контакти.

Когато домът е ваш офис, разграничаването на личен живот и работа е предизвикателство. Без поставяне на граници, лесно работните задачи се разпростират из целия дом и завладявам останалата част от живота ви.

Така можете да се окажете в същински домакински хаос, изоставяйки зад гърба си семейство, приятели, хобита и т.н. Случва се и обратното, личният живот пречи на работата ви.

Как да балансираме тези две сфери?

Първо да разберем защо разграничаването на професионален и личен живот е толкова важно.

  1. По този начин избягвате т.нар. „прегаряне“

Хората не могат да работят 24/7. Те имат нужда от други неща в живота си, освен работа, казва Ким Пъркинс, организационен психолог. Според експерта постоянната настройка за работа може да провокира серия от негативни последици, включително проблеми със съня, сътресения в семейните отношения и прегаряне.

  1. Позволява ви да се откъснете/разсеете

Вашият дом трябва да бъде място за почивка. За хората, които работят от вкъщи, това е предизвикателство. Ако навсякъде из дома има неща, които ви напомнят работа и само работа, ще се чувствате така, сякаш никога не сте в почивка.

Работата в леглото може да е комфортна, но ще започнете да асоциирате леглото си с компютъра и работните задачи. Създайте конкретна граница между работния режим и личния живот. Както физически, така и психически!

  1. Полезно е за хората в живота ви

Ако сте необвързани или живеете сами, човекът, който ще бъде най-силно повлиян от баланса работа/личен живот, ще бъдете вие. Ако имате семейство, нещата се усложняват.

Трябва да сте способни да преустановите работа и да посветите време и внимание на хората, които обичате и ви обичат. В противен случай работата ще нанесе сериозни щети върху отношенията ви.

Съвети как да поставите граница между работа/личен живот

  1. Поддържайте стабилен работен график

Работете по едно и също време всеки ден. Определете кои са работните часове, кога можете да направите почивка и т.н. Не позволявайте на личния живот да навлезе дотолкова в работния режим, че да определя неговия ход. Бъдете с желязна воля. Така се поставят здравословни граници, от които само можете да спечелите.

  1. Определете строг час на приключване

Лесно можете да се увлечете и да работите няколко часа допълнително. Това обаче не е добра идея. Крадете от времето, което трябва да посвещавате на семейството и приятелите. Изключения са позволени, но не и когато се превръщат в традиция.

  1. Въоръжете се със стимул да приключите/да започнете работния ден

Това може да бъде старо или ново хоби. Когато разполагате с режим, който изпълнявате всеки ден, когато приключите работа, той изпраща сигнал на тялото и ума ви, че трудовият ден е официално приключил. Сега можете да се наслаждавате на свободното си време.

  1. Затворете „вратата на офиса“

Чували ли сте израза „когато не е пред погледа, не е и в ума ти“? Много мъдрост в няколко думи. Използвайте я, когато очертавате границата между личен и професионален живот.

Ако използвате конкретна стая като домашен офис, излезте от нея в края на работния ден и не се връщайте. При всички положения - затворете компютъра, тефтерите, дори изключете звука на телефона. Нека работата остане зад гърба ви. Утре ще започнете пак.

  1. Определете време, което да прекарвате далеч от екрани

Телевизия, компютър, телефон? Стойте далеч от тях в определен отрязък от време. Използвайте волята си и решете този въпрос за себе си.

Едно от най-големите предизвикателства при изграждането на граница между работа и личен живот е непосредственият контакт до екрани. Винаги можете да получите работно съобщение, докато общувате с приятели и роднини. Затова имате нужда от крути мерки.

Източник: profit.bg