logo

Позициониране, постоянство, характер!

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Търсенето на работа може да бъде истинско приключение, което да ви държи будни дълги нощи. Успехът ви в това трудоемко начинание зависи от много фактор, голяма част от които не са под ваш контрол. Стратегията, която ще използвате в търсенето на работа, обаче е изяло във вашите ръце.

Ако сте учили маркетинг или реклама, най-вероятно сте запознати с 5-те П-та (5P на английски) – product (продукт), price (цена), promotion (промоция), placement (дистрибуция) и people (хора).

Търсенето на работа може да бъде осъществено на базата на сходна формула, като този път П-тата са positioning (позициониране), persistence (постоянство), presentation (презентация) и personality (характер). Продуктът в този случай сте самите вие, като вашата стойност е съвкупност от тези четири фактора. Нека разгледаме всеки един от тях поотделно:

Позициониране

Преди да започнете да пращате CV-та до различни компании, трябва да разберете кое ваше качество може да ви представи като ценен служител. Това означава да представите себе си по начин, който да ви помогне да се откроите от останалите кандидати. Разбира се, кое ваше качество ще бъде оценено като важно зависи изцяло от работата, за която кандидатствате, казва кариерният коуч от Атланта Хали Кроуфорд. „Обърнете специално внимание на изискванията към кандидатите, които се посочват в обявата за работа. След това преценете които ваши умения и професионални качества биха ви послужили добре на позицията, за която кандидатствате“, казва Кроуфорд.

Постоянство

Търсенето на работа не е спринт, то е маратон. В действителност дори най-талантливите кандидати може да се озоват в ситуация,  в която да търсят работа без успех с месеци (а понякога и по-дълго в зависимост от нивото на конкуренция бранша). По тази причина вие се нуждаете от голяма издръжливост и постоянство, за да намерите правилното място за себе си. Питате се, как да запазите мотивацията си за дълги периоди от време? Започнете от задаването на малки и постижими цели, които да ви дават чувството за постигнат напредък. Например, задайте си като цел да посетите поне едно networking събитие в рамките месец, по време на което да създадете нови професионални контакти. Това е реалистична цел, която може да ви помогне да изградите ценни връзки с хора от индустрията, които по-късно да използвате като предимство в кандидатстването за работа.

Презентация

Един от най-добрите начини да докажете стойността си като служител е чрез подготвянето на списък с конкретни данни и постижения, с които можете да се похвалите на потенциалния си работодател. За съжаление твърде много кандидати за работа говорят за множеството качества, които притежават, без да подплатяват твърденията си с факти и с примери за това как тези техни умения ще им бъдат от полза в новата работа. Например, ако кандидатствате за работа в сферата на маркетинга, не казвайте нещо от сорта, че сте много добър в таргетирането на правилната аудитория. „Вместо това кажете, че в предишната си работа сте допринесли за значително повишаване на трафика към сайта на вашата компания. Обяснете как сте го постигнали и дайте конкретни данни за тези ваши успехи“, казва Хана Рийт от FormAssembly.

Характер

Важно е да покажете на мениджъра, който ви интервюира, що за човек сте всъщност – не само в професионален, но и в личен план. В крайна сметка никой не назначава хора само на база на качествата и успехите, които те са отбелязали в своето CV. Опитайте да свържете личностните си характеристики с работата, за която кандидатствате. Ако тя включва директна работа с клиенти, може да кажете нещо от рода на : „Винаги съм бил добър в разрешаването на проблеми. Не съм конфликтна личност и лесно се разбирам с хората.“ Целта не е да разкажете житейската си история, а да покажете ,че имате и други умения, освен тези, които работодателя може да прочете в автобиографията ви.

Източник: manager.bg