logo

Опитахте ли всичко?

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Ако се събуждате всяка сутрин с чувство на умора и апатия и изпитвате ужас при идеята, че трябва да отидете на работа, то може би сега е моментът да потърсите ново работно място. В края на краищата, годината едва е започнала, а търсенето на работна ръка - все по-голямо. Другият вариант обаче е да намерите щастие на мястото, на което се намирате в момента, като предефинирате мнението си ролята, която изпълнявате в момента, казва Том Рат, автор на „Намиране на силните страни 2.0” и „Жизненоважните приятели”

„Всички професии имат възходи и падения, както и множество други неравномерности по пътя. За повечето от нас е по-лесно да се отдадем на самосъжаление и да започнем да търсим други възможности. До днес обаче не съм срещнал нито един човек, който да каже, че е намерил перфектното работно място, веднага след завършване университет. Не съм срещал и човек, който да казва, че не е имал ниски точки в своята кариера и че всичко върви супер“, казва Рат.

В много случаи по-добрият подход към тази ситуация е си зададете въпроса какво може да направите, за да превърнете работата си в едно по-приятно преживяване.

„В последните 25 години големите корпорации положиха огромни усилия, за да създадат система, която извлича колкото се може повече усилия и труд от всеки човек. Сега трябва да отделим време, за да решим как да върнем услугата. Хората трябва да бъдат по-здрави и да се чувстват по-добре на работното си място, а не да ходят на работа с очакването, че психическото и физическото им здраве ще се влошава“, казва още Рат.

Той дава предложение за няколко начина, по който да реструктурирате работата си, за да изпитвате повече удовлетворение и по-малко стрес. Ето четири от тях:

Опознайте по-добре колегите си

Най-прекият подход към подобряването на работната среда преминава през изграждането на по-здрави и смислени връзки с хората около вас, казва Рат

„Това е фактор, който често е подценяван. Истината е, че той е може би най-важният елемент за намирането на удоволствие в работата“, добавя той.

Според редица проучвания, ако харесвате хората, с които работите, и постоянно контактувате с тях, вероятността да сте доволни от работата си се увеличава значително.

„Ако вие проявявате интерес към техните провали и успехи, трудности и желания, те ще бъдат по-склонни да ви отговарят със същото, а това ще превърне офиса в напълно различно място“, казва още Рат.

Намерете смисъл

Другият начин да трансформирате начина, по който гледате на работата си, е като намерите някакъв по-дълбок смисъл в нея. Когато свързвате работата си с услугата, която тя изпълнява за някой друг човек, вие получавате по-добра представа за ползите от това, което правите.

„Според д-р Мартин Лутер Кинг най-важният житейски въпрос е: Какво правите за другите?“, казва Рат. „Може да звучи като грандиозен въпрос, но е важно той да бъде задаван колко се може по-често“, добавя той.

Обърнете внимание на структурата

Проблемите на работното място може да произтичат от неговата структура, а не от самата роля, която изпълнявате Независимо дали става въпрос за мястото, на което седите; за времето, което прекарвате в офиса или пък за начина, по който си изпълнявате задачите, от ключово значение е да намерите правилният за вас стил на работа.

Не пренебрегвайте стреса

Обърнете специално внимание на периодите през деня, в които започвате да изпитвате повече стрес и напрежение, и потърсете причините за това. „Една от основните причини хората да не харесват работата си и тя да влияе негативно на здравето и благополучието им е стресът“, казва Рат. „Повечето от нас са сравнително добри в измерването на нивата си на стрес. Ако изпитвате хронично напрежение при изпълнението на ежедневните си задачи, не го пренебрегвайте. Намерете начини да го контролирате“, съветва той.

Един начин да постигнете този контрол е като размените отговорностите с колега, който не изпитва същите чувства към задачите, които ви стресират. „Много често организациите не вършат особено добра работа в приспособяването на работния процес към уникалните нужди на всеки отделен служител. Всеки екип може да бъде значително по-продуктивен, ако изпълнението на задачите бъде оптимизирано и балансирано. Реорганизацията на задълженията може да доведе до по-добра динамика.“, коментира Рат.

Ако хората познават по-добре силните и слабите си страни и начина, по който могат да допринесат най-добре за успеха на организацията, тя ще може да оптимизира ролята на всеки човек.

В крайна сметка, вместо да напуснете работа заради нещо, което ви дразни или ви кара да не се чувствате добре, опитайте да промените начина, по който гледате на работата си. „Изчерпайте различните възможности, преди да се откажете и да смените работното място“, съветва Рат.

Източник: manager.bg