Имах честта да бъда главен изпълнителен директор или старши бизнес лидер на много компании през кариерата си - от стартиращи и средни компании до компании от Fortune 1000. Независимо от компанията, размера, динамиката или предизвикателствата, установих, че има няколко ключови начина за максимизиране на възможностите, пише Стив Таплин в статия за entrepreneur.com.
2022 г. вероятно няма да се различава много от предишните години, казва той, когато става въпрос за "тайни" за успех, но посочва няколко урока, от които можете да се поучите.
Няма тайна съставка за успех
Не съществуват неща като тайна съставка за напредък. Истинската рецепта включва неща, които всеки успешен бизнесмен прави. Нито едно от тях не е тайно, но те различават печелившото начинание от провала, независимо от неговата ниша: фокусирана упорита работа; експериментиране; стремеж за оптимизиране на изживяването на клиентите; създаване на продукт, който предоставя реална стойност и насърчаване на вашите усилия. Тези основни неща са особено валидни в разработката на софтуер и други технологични сектори.
Бъдете фокусиран лидер
Усилената работа за създаване и популяризиране на вашия бизнес е от решаващо значение, независимо дали е софтуер като услуга (SaaS) или авангардна блокчейн технологична компания, но без фокусирана, целенасочена мисия в основата на тези усилия, ще бъде много по-трудно. Ако искате да вдъхновите своя персонал, сътрудници и клиенти през 2022 г., дайте им просто и централно послание и фокусирано лидерство, което подчертава всичко, което прави вашата компания. Такова лидерство не включва само вас, а и вашия екип.
Внедряване на ясни канали за комуникация
Фокусираното лидерство работи, само ако комуникацията между екипите, всички служители и клиенти се поддържа максимално ясна и отворена. Това означава внедряване на функционални канали навсякъде, но също така означава да приемате комуникацията сериозно. Като лидер на компанията вие носите отговорност за прилагането на тези канали за комуникация.
Дефинирайте философията на работното място
Прилагането на фокусирано лидерство и здраво полезна система за открита комуникация на всички нива ще ви позволи да разпространявате философията на вашата компания по-ефективно. Можете да създадете каквато философия искате, разбира се, но да я държите фокусирана върху клиентите по някакъв специфичен начин е от решаващо значение. Уверете се, че щастието на клиентите ви води в тази цел. Лесно е да станете обсебени от нови функции и допълнения към продукти, услуги и страхотни технологии, че тази философия се губи. Не позволявайте това да се случи.
Стремете се към успеха на служителите
Вашите служители са един от трите стълба на успеха (другите два са клиентите и продуктът или услугата). Поради важността им, стремете се да направите всичко по силите си за тяхното благополучие, което ще подхранва лоялност, допълнителни усилия, цялостно щастие и по-здравословна култура. Това изисква работа, насочена към разбиране на нуждите на служителите.
Слушайте внимателно
Наличието на стабилни комуникационни канали и стремеж към благополучие на служителите няма да донесат много полза, ако не слушате, тъй като членовете на екипа бързо ще забележат невниманието ви. Това може да попречи за запазването на най-добрия набор от таланти. Внимателното изслушване на индивидуални или екипни оплаквания и придобиване на репутация, че ги приемате сериозно означава, че е по-вероятно да бъдете заобиколени от нарастващ и лоялен набор от висококвалифицирани и мотивирани хора.
Източник: manager.bg