Хората достигнаха до върха на хранителната пирамида не благодарение на физическа мощ, а на нашата забележителна способност да работим в екип. Почти всяко значимо постижение на човечеството се дължи на съвместните усилия на множество хора.
Фактът, че в много ситуации крайният успех зависи от добрата работа в екип обаче не означава, че винаги когато искате да направите нещо трябва да търсите подкрепа от други хора. Ето няколко случая, в които е по-добре да бъдете сами:
При генериране на нови идеи
Може би най-доброто време да работите сами е онова, в което от вас се иска да намерите креативно решение на някакъв наболял проблем. В тези ситуации тенденцията е да се събират групи за брейнсторминг, но много проучвания показват, че бързата размяна на недообмислени идеи между много хора вреди на цялостната креативност на групата.
Причината за това е доста проста - когато всеки човек в групата каже нещо, това кара всички останали да се замислят за инфорамция, свързана с казаното от него. След като няколко човека споделят своите идеи, мислите на всички в стаята се ограничават до този кратък набор от решения. Важно е хората, от които се иска да бъдат креативни, да бъдат оставяни да работят на спокойствие.
Имайки това предвид, постигането на групов консенсус е все така важно. След като отделните членове на екипа генерират своите уникални идеи, те трябва да бъдат събрани на едно място, за да ги дискутират и да изберат идеите, които ще бъдат използвани за намирането на решение на проблема.
При изграждането на връзки
Много аспекти на бизнеса изискват установяване и поддържане на тесни връзки с клиенти и потребители. Най-добрите продавачи могат да се похвалят с дълги списъци от хора, които вярват на тях и на техните препоръки.
Хубаво е да имате екип, които да гарантира, че клиентите ви винаги имат достъп до човек, който да отговори на техните въпроси и да разсее притесненията им, но това не може да компенсира нуждата от един човек, който да отговаря за изграждането на дългосрочни отношения с тези клиенти. Хората не се привързват към брандове и компании, те развиват връзки с други хора. Ако искате компанията ви да има лоялни клиенти, то трябва да имате служител или служитлеи, които да отговаря за ключови клиенти.
Този подход обаче носи със себе си и някои проблеми, тъй като фирмите се нуждаят от план за поддържане на тези връзки в случаи че отговарящият за тях служител напусне компанията. Добър начин да избегнете това затруднение е като възложите на служителя, отговарящ за тези контакти, да запознае вашите клиенти с други членове на екипа, които да могат да поемат щафетата от него, ако се създаде такава нужда.
При създаването на единна позиция
Много често се налага няколко души да работят по един документ, тъй като той по-сложните проекти изискват различни видове експертиза. Фактът, че при съставяне на този текст са участвали много хора обаче не означава, че крайният резултат трябва да звучи несвързано и неподредено.
За да създадете единен и ясен глас, човек от екипа трябва да се запознае с целия проект, да прочете теста и да го преработи по начин, който да гарантира, че той е ще бъде лесно разбираем и достъпен. Това е голяма отговорност, тъй като много проекти са сложни и могат да бъдат трудни за разбиране от един човек. Ако обаче не отделите нужното време и ресурси за създаването на единна визия, докладите за важни проекти често могат да бъдат изпълнени с вътрешни противоречия и неясноти, които да понижат цялостната им стойност.
Освен това, когато един човек е запознат с всички елементи на доклада, той е в уникалната позиция да задава въпроси, които никой друг, работещ по проекта, не се е сетил да зададе. Причината за това се идва от факта, че малките пукнатини и пропуски са видими само за човек, който има представа за това как изглежда цялостната картина.
Източник: manager.bg