logo

Лошо качество, но може и да е полезно

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Мързелът се определя като липса на желание за работа или забавяне в нейното извършване, липса на желание за изпълнение на определени задачи или дейности, което обикновено се свързва и с липсата на мотивация или яснота в целите. Следователно рутинните задачи, тези, които изискват големи усилия или са планирани в дългосрочен план, са тези, към които човек проявява най-голям мързел.

Въпреки лошата си репутация, мързелът крие някои положителни аспекти. Проучвания показват, че мързелуването или правенето на дълги почивки оптимизират хормона на растежа, особено през юношеската възраст. Но извън този конкретен етап, мързеливите хора са склонни да бъдат високоефективни, тъй като, не желаейки да вършат трудна работа, обикновено намират по-бързи и по-ефективни начини за изпълнение на тези задачи, пише abc.es.

В различни проучвания мързелът се свързва с интелигентност и креативност, тъй като хората с по-висок коефициент на интелигентност могат да прекарват повече време безгрижно, без притеснение, което благоприятства креативността. Накратко, дългата почивка може да помогне за обновяване на идеите, като същевременно намали стреса.

Трябва обаче да се признае, че мързелът може да бъде голяма пречка за постигане на целите ви, така че трябва да умеете да поддържате баланс, оставяйки го настрана, когато е необходимо.

Ето няколко съвета за преодоляване на мързела:

    Цели: Не спирайте да преследвате целите си;

    Улеснявайте се: Ако нещо ви е трудно, оставете всичко подготвено предварително, за да ви е по-лесно да започнете;

    Почивка: Важно е да имате достатъчно енергия, за да се заемете с тази задача, която е толкова досадна за вас;

    Здравословен живот: Здравословната диета и упражненията насърчават доброто разположение и енергия;

    Записвайте победите си: Запишете си в дневник вашите малки победи, признайте постиженията си и ценете усилията си.

Източник: manager.bg