logo

Как да получите желаното повишение

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Въпросът „От какво зависи, кой ще получи повишението, когато двама души имат сходни постижения и квалификация?“ се появи на американския сайт за споделяне на опит и знания Quora, в който хората се учат един от друг, в опит да разберат по-добре света около тях.

От Inc.com цитират отговора на Макс Алтшулер, автор на „Career Hacking for Millennials”, който дава 4 съвета:

Когато става въпрос за преговори за повишение на работното място, аз вярвам, че резултатите трябва да говорят сами за себе си. Ако двама души имат сходни постижения и качества, тогава най-важният фактор, който дава предимство на единия, е по-доброто владеене на изкуството на офис политиката.

Добрата новина в случая е, че независимо от това дали отворени или срамежливи, екстроверти или интроверти, вие можете лесно да се научите да се ориентирате в офиса политиката и да я използвате във ваша полза.

1. Фокусирайте се върху видими действия и резултати

В един силно конкурентен бизнес, единственият начин да получите повишение е като се откроите от останалите. Мениджърите търсят решителни и инициативни хора, които не се страхуват да поемат рискове и да правят нещата по свой начин.

Има различни начини да привлечете вниманието на вашите ръководители. Някои хора го правят с помощта на дългите часове, които прекарват на работното място, като идват по-рано или остават до по-късно от останалите. Когато шефовете пристигат на работа и намират на бюрото си завършена задача, те не го забравят.

Разбира се, има и други начини да бъдете забелязани. Можете да организиране някаква извънработна дейност или среща на колектива, която да помогне сближаването с вашите колеги и намаляването на стреса. Мениджърите ценят екипните играчи. 

2. Изградете трайни връзки

Междуличностните отношения на работното място често играят ключова роля в спечелването на повишение. Това е едно от нещата, които дават предимство на хората, работещи в офиса, пред тези, които работят от разстояние. Когато имате възможността да отидете до офиса на вашия ръководител и да започнете някакъв разговор, вие имате по-голям шанс да привлечете неговото внимание и да изградите връзка.

Друг подход за изграждането на важни връзки в офиса, който е малко по-трудоемък, е да определите кой взема важните решения във вашата организация и да го приемете за ментор. Слушайте неговите съвети и правете всичко възможно, за да ги прилагате в работата си. Те ще забележат, запомнят и оценят усилията, които полагате, за да бъдете най-добрите.

Също толкова важно е да изградите и добри взаимоотношения с вашите клиенти и другите хора в индустрията. По този начин те ще бъдат по-склонни да ви хвалят пред вашите шефове, а това оказва голямо позитивно влияние върху вашата репутация.

3. Не бъдете късогледи

За съжаление, виждал съм прекалено много хора, които изпускат добри възможности за получаване на повишение, заради своята неспособност да мислят в дългосрочен план, като понякога това дори им коства тяхната работа. Хората често вземат бързи, импулсивни и необмислени решения, които им носят удовлетворение в краткосрочен план, но нанасят трайни щети на бъдещите им перспективи.

Изгарянето на мостове, разпалването на старите дразги, излишните изказвания, лошото държание с останалите и пренебрегването на хората, които са ви помогнали да стигнете дотук, са само част от грешките, които могат да ви навредят в дългосрочен план.

Понякога хората дори не осъзнават, че правят тези неща, а друг път, техните грешки са въпрос на гледна точка. Вие може да приемате дадено действие за позитивно или неутрално, но вашите колеги да виждат в него опит за обида или проява на неуважение.

 Понякога гордостта и егото не позволяват на хората да изяснят тези недоразумения, което само влошава ситуацията. Ако имате проблем, който трябва да обсъдите, не го отлагайте, независимо от това колко неприятна и неудобна може да бъде дискусията.

4. Питайте

В крайна сметка, ако всички други методи не доведат до успех, попитайте вашите ръководители защо не получавате повишение. Опитайте да извлечете колкото е възможно повече информация и конструктивна обратна връзка, за да разберете къде грешите.

По този начин ще демонстрирате ангажираност, постоянство и желание за развитие. Когато се открие нова възможност за повишение, вашите мениджъри ще има предвид всичко това.

Те може дори да осъзнаят, че нямат добър отговор, с който да ви обяснят защо не сте получили повишението, а това означава, че го заслужавате и че най-вероятно ще го получите възможно най-скоро.