logo

Как да мотивирате екипа по време на криза

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Да бъдеш собственик или ръководител на компания никак не е лесно. Едно от най-добрите сравнения, които съм чувала, е това със жонгльора, който трябва да държи няколко топки във въздуха едновременно. Броят на тези топки обаче нараства значително, когато фирмата ви е в криза.

Какво може да направите, за да запазите мотивацията и ангажираността на вашите служители, когато компанията ви бъде застигната от икономически спад, медийна буря или природно бедствие?

Наскоро нашият офис понесе тежки щети след преминаването на урагана Мария. Останахме без електричество в продължения на две седмици. Вместо да се предам и да оставя нещата да се разрешат от само себе си, аз направих всичко по силите си, за да подобря ситуацията.

Няколко дни, след като бурята утихна, успях да открия офис, който дава под наем стаи за хора, работещи на свободна практика. Обадих им се и поисках да наема няколко бюра за членовете на моя екип, докато бъде възстановено електричеството в нашия офис.

Това ни позволи да задоволим нуждите на нашите клиенти в това трудно за всички време, а и служителите ми останаха доволни от възможността да работят в офиси с климатици и wi-fi през по-голямата част от деня. Ние не се предадохме без борба и вие също не трябва да го правите.

Кризата е най-доброто време да бъдете искрени и открити с вашия екип. Не трябва да забравяте, че сте в тази ситуация заедно, независимо от позицията, която заемате. Никой не иска да бъде нещастен или неуверен на работното място.

Това са 5 начина да мотивирате вашите служители, когато нещата не вървят по-план:

1.Фокусирайте се върху ангажираността на служителите

Дръжте вратите към вашия офис отворени, както буквално, така и в преносен смисъл, за да могат служителите ви да говорят с вас за всичко, което ги кара да се чувстват некомфортно.  Изключително важно е да бъдете достъпни и да присъствате в офиса по време на криза.

Разхождайте се по коридорите на офиса и обядвайте на видимо място. Когато вашите служители ви потърсят за помощ, отговорете на въпросите им колко се може по-честно и по-ясно. Това ще успокои някои страхове и ще помогне на вашите служители да бъдат по-ангажирани с работата.

2. Позволете им да ви помогнат

Хората обикновено искат да помагат, особено в трудни времена. Решението на вашите проблеми може да изисква намесата на експерти, но когато е възможно, търсете помощ от вашите служители. Те ще бъдат повече от щастливи, че ще могат да вземат участие в разрешаването на кризата и ще предложат идеи за нещата, които биха били от полза за екипа.

3. Бъдете единни

Уверете се, че вашите служители знаят, че сте на тяхна страна. Единният подход към проблема трябва да започва от върха. Дори и да не харесват информацията и действията, които са им представени, служителите ще се държат по начина, по който се държат техните шефове и мениджъри. Покажете им, че ще защитите техните(и тези на компанията) интереси и че няма да избягате от отговорност.

4. Признайте приноса и упоритата работа на вашите служители по времето на кризата

Това може да не е най-доброто време за компанията, но вие не трябва да спирате да насърчавате и  поощрявате служителите, които се справят добре. Уверете се, че те знаят, че цените техния труд и че това, което правят, наистина има смисъл. Независимо дали ще ги похвалите с добра дума или ще ги почерпите с един обяд, направете нещо, за да покажете вашето признание.

5. Създайте специални групи, които да решават проблеми свързани с кризата

Без значение дали те са официални или не, групите за решаване на проблеми могат да спомогнат за мотивацията и активността на служителите. Както вече казахме, хората искат да помогнат и да бъдат полезни. Това ги кара да се чувстват добре и да си върнат чувството, че имат контрол над своята съдба.

Нещата не винаги ще вървят гладко и често ще трябва да преодолявате пречки по пътя към успеха. Аз приемам тези препятствия като възможности за учене и развитие, както на лично ниво, така и на професионално. Когато защитавате интересите на компанията и включвате вашия екип в процеса на вземане на решения, ще можете да се справите със всяка криза, пред която ви изправя живота.

Кендис Галек, основател и главен изпълнителен директор на BikiniLuxe, за Inc.com