
Какъв е начинът да даваме обратна връзка, така че тя да бъде чута, възприета и след това взета под внимание? Георги Кременлиев, вицепрезидент „Професионални и инженерни услуги“ във „Вайънт“, говори за това в рамките на ASE SoftCon 2015, чийто фокус бяха социално-емоционални умения на софтуерните инженери. Ето част от препоръките, които даде той: - Не казвайте на колегата „бъркаш“. Не го карайте да се чувства зле, а се опитайте да разберете неговата гледна точка. - Говорете за начина на вземане на решение, за причините и за конкретните неща, които се случват в този процес.
- Не говорете за човека и неговите способности, а за това, какво по-добро може да се направи следващия път. - Не давайте обратна връзка в момента на инцидента. Изчакайте малко време. - Преди да обидите някого, по-добре изчакайте няколко часа или най-добре го оставете за следващия ден. - Давайте обратна връзка лице в лице и на място, комфортно за другия човек. - Когато давате обратна връзка, опитайте се да намерите отговор на въпроса: „Какво трябваше да стане вместо това?“.