Намираме се във време на несигурност за здравето, икономиката и заетостта. Пандемията разстрои всичко, включително начина, по който работим и си намираме работа. Много професии търпят последиците от затварянето, социалната дистанция и спадът в туризма. Но по време на криза също се появяват възможности и има сектори, които са засилени, като дигиталния бизнес, електронната търговия и дори здравеопазването, пише niusdiario.es.
"Ако сме останали без работа или искаме да сменим работата си, трябва да намерим тези възможности", обяснява пред испанското издание Естер Лозано, управляващ партньор на Zinettica, фирма за търсене на мениджъри и мениджъри от среден клас.
Търсенето на работа е работа - Когато човек е в ситуация на безработица, той трябва да посвети времето си, за да подобри профила си и да намери работа, използвайки времето си сякаш е нов работен ден. "Време е да изготвим списък с целеви компании, които съответстват на нашите ценности и профил, както и да открием най-активните компании на пазара", обяснява Естер Лозано.
Развийте лична марка - За успешното развитие на вашата лична марка е от съществено значение да работите върху себепознанието. Тоест, бъдете наясно с вашия профил и умения, за да знаете как да ги предадете в ефективна, директна и искрена реч. Всичко това ще маркира вашата диференциална стойност и ще ви позиционира на пазара. Друг изключително важен въпрос е да прегледате изображението, което проектирате. Затова трябва да анализирате формата и съдържанието на вашата учебна програма и да я трансформирате в нещо привлекателно и четливо.
Използвайте технологията като съюзник - Със здравните ограничения и социалното дистанциране технологиите стават по-важни от всякога и трябва да ги считате за ваш съюзник. По този начин е препоръчително да присъствате в професионални мрежи като LinkedIn, където трябва да покажете атрактивен профил. Трябва също да имате предвид, че ловците на глави търсят професионалисти чрез тези мрежи, използвайки ключови думи, функционални области и сектори, "така че е важно да определите какво искате те да виждат и как ще ви намерят.
Култивирайте професионални контакти - Този процес на активно търсене и размисъл върху вашия профил също може да се превърне в идеалното време за актуализиране и възстановяване на вашите професионални контакти. "По същия начин може да отидете директно при консултантите или ловците на глави, най-свързани с вашата функционална и секторна област, за да ги информирате, че активно търсите работа", обяснява Лозано. "Това е особено препоръчително, защото тези професионалисти управляват важна част от това, което наричаме скрити оферти, и ние директно се доближаваме до профилите, които отговарят на изискванията", добавя тя.
Бъдете активни - "Най-важното е да не стоите на едно място“, казва Естер Лозано. Затова е от съществено значение да имате открито отношение към нови сектори, сътрудничества или проекти с определена продължителност. Това ще ви позволи да останете на пазара, докато увеличавате вашия опит. Също така е подходящо време за обучение, особено в дигиталната област.
Подгответе се за интервюто - Социалното дистанциране, причинено от пандемията, доведе до увеличаване на технологиите. Работата от разстояние се превърна в дневен ред, както и онлайн интервютата. Ако бъдете привикани на интервю, трябва да се подготвите за него, като се погрижите за вашия речник, език на тялото и имиджа си.
Източник: manager.bg