logo

Един изненадващо мощен инструмент за задържане на служителите

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Медиите винаги жадуват за бомбастични термини, с които да могат да опишат някакъв социален феномен. Оттук идва и т.нар. „Голямото напускане“ – терминът, с който бе обозначена тенденцията от последните няколко години за ръст на броя на хората напускащи работа. Макар че става въпрос за особено силно изразена тенденция от началото на пандемията началото на пандемията от COVID-19, винаги ще има хора, които искат да напуснат и работодатели, които искат да ги задържат. Иначе казано, големият въпрос преди, по време на и след „Голямото напускане“ за работодателите е един и същ – какво могат да направят, за да гарантират, че техните служители няма да ги напуснат.

Не пренебрегвайте базовите взаимоотношения

Това, разбира се, е въпрос за милиони долари и експерти от всякакъв тип са споделяли най-различни съвети по темата. Увеличаването на заплащането, промяна на фирмената култура, повишение, бонуси и нови привилегии. Това са все неща, които могат да имат ефект за запазване на служителите, но най-важното не пренебрегвате базовите  взаимоотношения. Както казва Клеър Лу, главен изпълнителен директор Know Your Team, „редовното общуване с членовете на вашия екип за техните преживявания, проблеми и стремежи е мощен начин за стимулиране на задържането“.

„Разбира се, една или две анкети могат да бъдат полезни за предоставяне на данни за общите настроения, но когато седнем лично или пред видео разговор, лице в лице с членовете на нашия екип, ние улавяме нюансите за това какво би насърчило конкретния служител да остане. Вместо широки обобщения на база нашите собствени предположения, разговорът хвърля светлина върху това, което можем да направим за всеки конкретен човек, който искаме да запазим. Само тогава можем да разберем какви точно стъпки да предприемем," пише тя в блога на компанията.

И така, какво трябва да питате служителите си, когато набирате информация с цел тяхното запазване? Лу предлага няколко предложения за въпроси, които да им зададете:

През последните няколко месеца кога сте се чувствали най-мотивирани или заредени с енергия в работата си (ако въобще)?

  • Ясно ли е защо работата, която вършите, има значение за организацията?
  • Кое от вашите умения смятате, че не настоящата ви роля не ви позволява да използвате?
  • Има ли членове на екипа, с които желаете да общувате повече?
  • Какво мислите за настоящото ниво на социално взаимодействие в екипа?
  • Как предпочитате да получите признание за добре свършената работа?
  • Има нещо, свързано с организацията, за което бихте искали да знаете повече?
  • Какво ви е обърквало или разочаровало напоследък?
  • До каква степен според вас е ясна визията на организацията?

Срещите на четири очи не са нещо ново в мениджмънта. Всеки лидер знае, че трябва да говори с хората си. Когато обаче мениджърът е натоварен и в работата цари хаос, той лесно може да забрави за тези фундаменти в комуникацията.

Разговорът е изненадващо мощен инструмент за задържане на служители

Проучванията показват, че Лу е права да предупреждава, че ако не говорите с хората си за това как се справят и накъде са се насочили в професионален план, това може да доведе до загуба на някои от най-добрите ви служители.

Скорошно проучване на платформата за мениджмънт Lattice установи, че близо 43 процента от работниците смятат, че кариерата им се е забавила или е в застой. Един прост разговор с вашите служители за възможностите за кариерно развитие и как вашата компания може да им помогне да постигнат целите си може да има огромно въздействие върху желанието им да останат, казва. изпълнителния директор на Lattice Джак Алтман.

„Най-добрият начин да гарантираме, че служителите могат да видят пътя напред, е чрез ефективна и непрекъсната комуникация. Насърчаването на мениджърите редовно да разговар с екипите си, за да обсъждат плановете за личен растеж и развитие, е от основно значение“, коментира той.

И двамата изпълнителни директори имат едно и също просто, но полезно послание за мениджърите - не пренебрегвайте базовите взаимоотношения. Ако искате вашите хора да останат наоколо, трябва да провеждате съществени и целенасочени разговори на четири очи с тях поне всеки месец.

Източник: manager.bg