Преди месец никога не бихме могли да предвидим състоянието на света днес - глобална пандемия, спортни игри без зрители, училища (включително тези на трите ми деца), преминали към дистанционно обучение. Икономиката спадна до нива, които не се наблюдават след катастрофата през 2008 г. Предприятията забраняват ненужното пътуване, събирания на над 25 души и когато е възможно - задължават служителите си да работят от дома.
В страна, в която преди миналата седмица опасността за здравето ни номер едно беше социалната изолация, ние се насочваме към значителна криза на психичното здраве, ако не подкрепим и не обучим милионите хора, оставящи следи от реалния си живот в социалните си мрежи, пише Ерика Кесуин, бизнес коуч, оратор и основател на проекта „Spaghetti“ - платформа, посветена на споделяне на науката и историите за връзките на работното място.
Служителите, които са свикнали да получават дозата окситоцин от сутрешното си кафе с колеги, обеди, дори срещи и други задължения, които допреди няколко дни счмятахме за досадни, трябва да се преориентират. Изведнъж всички ние трябва да измислим не само техническата част за това как да си свършим работата от дома, но и как да останем свързани и всъщност да се чувстваме свързани. С други думи, как да не сме самотни.
Добрата новина е, че можете да накарате хората си да работят, дори ако не можете да влезете в офиса. Как? Като почитаме отношенията. Ако имате достатъчно късмет да седнете в домашния си офис със затворена врата за секунда, опитвайки се да свикнете с това "ново нормално", помислете за всички ваши взаимоотношения - колегите, шефа, екипа ви, клиентите си, както и за вашето семейство и приятели. Тези взаимоотношения са най-големите ви ресурси и най-ценният ви актив в момента. И тук е моментът да се запитате дали вашият календар отразява вашите ценности. Ето някои начини да започнете да уважавате отношенията по време на работа.
Свързвайте се с хората на човешко ниво
Сега имаме нужда от срещи повече от всякога. И можем да използваме тези срещи като възможност да се свържем с хората от вашия екип и с вашите колеги. Вземете конкретни неща от ежедневието си и ги споделете, били те лесни за готвене рецепти, идеи за успокояване на непослушни деца или грижи за възрастни родители.
Дръжте на ритуалите си на работното място и добавете нови
Всеки петък Knotch, компания за анализ на медийно съдържание за анализ на данни, провеждат.нар. „Покажи и кажи“ в офиса. Според Гаррисън Гибънс, ръководител на хората, въпреки че служителите работели от вкъщи миналия петък, любимият им ритуал е бил спазен. Ръководителят на продажбите споделил итерация на нов продукт, друг служител, пътувал до Африка, споделил снимки и двама нови служители били представени на екипа. Тази седмица, предвид нивата на тревожност, които всички изпитваме, Гарисън отделя време за нова рубрика - „Попитай Анда всичко“, за да се обърне към изпълнителния директор Анда Ганка. В нея служителите могат да задават въпроси на основателя и изпълнителния директор на Knotch.
Забавлявайте се
Онлайн платформата за обучение Udemy беше домакин на виртуален час за домашни любимци, който също се приравнява със стойността им да бъдат автентични. Добре е да се забавляваме. Така че, ако имате куче, защо да не го представите на колегите си? И котката също, ако имат желание. Кой би си помислил някога, че ходенето на работа би било толкова забавно?
Ерика Кесуин е автор на бестселъри, международно търсен оратор и основател на проекта „Спагети“, ритуален ритуал, посветен на споделянето на науката и историите за връзките на работното място. Тя помага на най-високите класове предприятия, организации и лица да подобрят представянето си, като почитат връзките във всеки контекст, винаги с поглед към високотехнологичните за човешко докосване. Книгата й „Вкарай човека да работи: 10 сигурни начина да проектираш работно място, което е добро за хората, чудесно за бизнеса и просто можеш да промениш света“ е публикувана през 2018 г. от McGraw-Hill. Следващата й книга „Пътна карта на ритуалите: Човешкият път за преобразуване на ежедневните рутини в магията на работното място“ ще бъде публикувана от McGraw-Hill през януари 2021 г.
Източник: manager.bg