
Българите са на първо място в Европа по използване на технологиите за достъп до социалните мрежи (92%). Това е и една от основните причини за употребата на мобилни телефони, PC/лаптоп и таблети заедно с достъпа до имейл (95%) и търсене на информация чрез търсачки (92%). Това показват резултатите от годишното изследване на Samsung Techonomic Index, което предлага поглед върху поведението и нагласите на 18 000 европейски потребители към технологиите. Българите не само са най-активни в Европа в използването на социалните мрежи, но са и на първо място по използване на тези устройства за правене/публикуване на снимки (74%) и заснемане/публикуване на видео (47%), следвани от гърците (респективно 66% и 45%). Общият процент у нас е най-висок при потребителите на възраст 16-24 години и почти равен при мъже (75%) и жени (78%). За сравнение средният за Европа процент за използване на технологични устройства за достъп до социални мрежи е 75; за достъп до имейл – 94%; за заснемане/публикуване на видео-25%; правене, разглеждане и/или публикуване на снимки – 51%. Според Samsung Techonomic Index при европейците четвъртата основна причина (75%) за използване на мобилни телефони, PC/лаптопи и таблети е за достъп до банкова сметка като 68% от тях използват тези устройства, за да извършват разплащания. При българите 63% от респондентите използват съответните устройства за достъп до банковата си сметка и 50% правят разплащания. И българите и европейците обаче, за тези дейности най-често използват своя PC/лаптоп. Една от основните дейности при използването на технологичните устройства е комуникацията и 77% от българите използват своите мобилни телефони, PC/лаптопи и таблети за изпращане или получаване на текстови съобщения. Също толкова са и българите, които използват устройствата си за извършване на интернет или видео обаждания, като отново изпреварваме значително европейците, при които този процент е едва 42%, за сметка на 81%, които използват устройствата си за изпращане или получаване на текстови съобщения.