logo

Блокирането на реклами ще струва $22 млрд. на онлайн изданията

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Блокирането на онлайн реклама, известно още като ad blocking, ще струва на издателите около $22 млрд. през 2015. Оценката е част от последния доклад за ad blocking на PageFair за 2015. Анализът показва, че само за година потребителите на програми, които блокират онлайн рекламата, са се увеличили с 41% и в момента те са 198 млн. по целия свят. В годината, до юни 2015, активните потребители на този вид софтуер в САЩ са се увеличили с 48% като са достигнали 45 млн. души, а във Великобритания ръстът е 82% или 12 млн. активни потребители общо. Данните за България показват, че 16% от всички потребители на интернет у нас използват ad blocking. Използването на блокиращи програми в САЩ през 2014 е довело до $5,8 млрд. блокирани приходи. Очакванията са през 2015 те да са в размер на $10,7 млрд., а през 2016 - $20,3 млрд. До 2016 стойността на блокираните приходи от този вид софтуер в глобален мащаб се очаква да достигне $41,4 млрд.

По данни на: PageFair
Според изчисленията на PageFair през 2015 стойността на блокираните реклами в световен мащаб ще достигне 15% от всички средства, вложени в реклама. Кой използва ad blocking? Много по-вероятно е посетителите на уебсайтове за игри да блокират онлайн рекламите, отколкото тези, които посещават сайтове, свързани със здравеопазване, благотворителност, държавни/правни сайтове. Като цяло потреблението на софтуер за блокиране на реклами зависи силно от аудиторията на медиите. Сайтовете, посещавани от повече млади хора, технически грамотни хора или мъже, е по-вероятно да „пострадат“ от този вид софтуер. Google Chrome – основният браузър, на който се използват ad block програми. За година потребителите на Chrome, които са инсталирали блокиращ софтуер, са се увеличили с 51% (достигайки общо 126 млн. потребители). За сравнение при Mozilla Firefox ръстът е 17% (48 млн.), а при Safari 71% (9 млн.). Според данните на PageFair ad blocking-a при мобилните устройства все още не е добре развит. Това обаче може да се промени с пускането на операционната система iOS9 през есента, тъй като тя ще позволява лесно инсталиране на блокиращ софтуер на мобилните устройства. През второто тримесечие на 2015 38% от онлайн присъствието в световен мащаб се е осъществявало чрез мобилни устройства. От тях само 1,6% са използвали някакъв вид блокиращи програми.