logo

8 грешки, заради които отличните служители напускат

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Трудно е да задържите най-добрите служители, а реално погледнато, няма причина да е така. Истината е, че много от грешките, които компаниите допускат, могат лесно да бъдат избегнати.

Когато правите грешки, най-можещите служители са първите, които напускат, защото те са хората, които имат най-много възможности за намиране на нова работа.

Няма как да задържите най-добрите си служители, ако те не са отдадени на мисията и идеите, зад които стои вашата компания. Според изследване, направено от CEB(Corporate Executive Board), една трета от служителите се чувстват  откъснати от идеалите на компанията, за която работят, и вече са започнали да си търсят нова работа.

Загубата на най-добрите таланти не е мигновена. Интересът им към работата плавно намалява, докато един ден не стигнат състояние на пълно безразличие и апатия.  Майклъл Киблер нарича този феномен „brownout“.

Киблер, който е отдал голяма част от живота си на изучаването на този феномен, обяснява, че „звездните служители“ са като падащите звезди, пламъкът им бавно изгаря и с времето губят страстта и ентусиазма за работа.      

Феноменът Brownout е различен от burnout (прегаряне), защото служителите, страдащи от brownout не се намират във видима криза. Представянето им на работа изглежда напълно нормално:  работят добре в екип, трупат допълнителни часове, дават предложения по време на срещи и т.н. Въпреки това, през повечето време са тихи и мълчаливи, обременени от едно постоянно състояние на безразличие и апатия, и впоследствие губят напълно чувството си на ангажираност към работата.“, твърди Киблер.

За да предотвратите този феномен и да запазите най-добрите си служители, трябва да разберете кои техни действия допринасят за бавната загуба на интерес и ангажираност.

Това са част от най-лошите практики, които трябва да премахнете, ако искате да задържите най-ценните си кадри.  

  1. Създавате много ненужни правила

Компаниите имат нужда от правила, за да работят ефективно, но тези принципи не трябва да бъдат късогледи и мързеливи опити за създаване на ред.  Без значение дали става въпрос за прекалено стриктна политика на присъствие или процедура за отчитане на разходите по служебните коли, само няколко излишни правила са достатъчни, за да нажежат работната атмосфера.

Чувството, че „Големият брат“ постоянно ги наблюдава, ще накара вашите служители да потърсят друга работа, където да бъдат по-свободни.

  1. Държите се по един и същи начин с всички

Този подход може да бъде полезен в детските градини и в училищата, но работното място функционира по различен начин. Еднаквото отношение към всички показва на най-добрите ви служители, че колкото и добре да се представят, те винаги ще получават същото отношение, като техния колега, който едва дочаква края на работния ден.

  1. Толерирате слабите резултати

Музикантите често казват, че една група е толкова добра, колкото нейният най-лош член. Колкото и добра да е бандата, всички чуват най-слабия музикант. За компаниите важи същото. Ако позволите слабото представяне да остане без последствия, то ще завлече всички останали надолу, включително и най-добрите служители.

  1. Не признавате постиженията

Много хора подценяват силата на комплиментите и потупването по рамото, особено когато става въпрос за най-отдадените служители, които са мотивирани да дадат най-доброто от себе си. Когато отдавате заслуженото на тези, които постигат отлични резултати, показвате, че ви е грижа и, че наистина обръщате внимание на развитието на вашата компания.

Мениджърите трябва да общуват по-често със служителите си, за да разберат какво ги кара да се чувстват добре(за някои това е повишението, а за други публичното признание) и да ги възнаградят подобаващо, за добре свършената работа.  

  1. Не ви е грижа за хората

Повече от 50% от хората, които напускат работа, предприемат тази крачка, заради лоши отношения отношения с техните шефове. Успешните компании разчитат на ръководители, които знаят как да балансират професионалното поведение с човечността и разбирането. Това са началниците,  които празнуват успехите на служителите си помагат на тези, които преминават през трудни времена.

Невъзможно е да се работи за компания по осем часа на ден, когато същата тази компания не се интересува само и единствено от печалбата и продуктивността, игнорирайки напълно здравето и щастието на своите служители.

Източник: manager.bg