logo

7 грешки, които правим в началото на работния ден

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Първите няколко минути от работния ден са от решаващо значение за вашата продуктивност през следващите осем часа. Ако се появите късно в офиса или веднага се вторачите в новите имейли, трудно ще се съсредоточите в останалата част от работния ден.

Вижте тези 7 грешки, за да разберете как да ги избегнете и да вървите по пътя на успеха.

1. Да закъснявате

Така ще саботирате работния ден, още преди да е започнал.

Едно скорошно проучване, цитирано от The Huffington Post, установи, че шефовете са склонни да гледат на служителите, които идват по-късно на работа, като на по-малко съвестни и често ги оценяват по-ниско - дори ако тези служители си отработват закъснението.

2. Да не поздравявате вашите колеги

Можете да се настроите позитивно от сутринта като отделите няколко минути, за да си поговорите с колегите.

Ако сте на ръководна позиция и не кажете "здрасти" на вашия екип, изглежда ви липсват социални умения и това може да постави под въпрос вашата компетентност да заемете такава позиция.

Дори и да не сте мениджър, ако извървите пътя до бюрото в мълчание със сигурност ще ви помислят за неотзивчив и невъзпитан.

3. Да пиете кафе

Ако не сте от хората, които пият кафе веднага след като се събудят, най-вероятно си вземате дозата в офиса.

Изследванията обаче показват, че най-доброто време за пиене на кафе е след 9:30 ч Това е, защото кортизолът - хормонът, който регулира нивото на стрес - обикновено достига своя максимум между 8 и 9 часа сутринта. Когато пиете кафе през това време, тялото започва да произвежда по-малко кортизол и зависи повече от кофеин.

4. Да отговаряте на всеки имейл в пощенската си кутия

След като се настаните зад бюрото е изкушаващо да се гмурнете директно в съобщенията, които са пристигнали през нощта.

Според специалисти, първите 10 минути на работния ден трябва да се изразходват за бързо сканиране и приоритизиране на имейли. По този начин можете да видите, ако има нещо спешно и да си създадете план за отговор на останалата част от писмата по-късно.

5. Да започнете работа без предварителен график

Преди да се захванете с работата, уверете се, че имате представа как точно да подредите деня си - това включва да запишете водещите приоритети и задачи за деня и да прегледате календара.

Вижте какви събития са планирани и дали е необходимо да се подготвите за всички тях. В противен случай, може да ви хванат неподготвени, когато ви напомнят за среща след 10 минути, а вие все още работите по проектното предложение.

6. Да вършите най-лесните задачи първо

Изследванията показват, че вашата енергия и сила на волята намаляват с напредването на деня. Ето защо е препоръчително да свършите най-важните неща възможно най-скоро.

Някои хора наричат тази стратегия “ядене на жаба”, въз основа на един цитат от Марк Твен: “Изяжте жива жаба сутринта и нищо по-лошо няма да ви се случи през останалата част от деня”.

7. Да вършите много неща едновременно

Сутрин се чувствате изпълнени с енергия и сякаш може да свършите милион различни неща наведнъж.

Но според специалисти в областта на човешките ресурси, мултитаскингът може да навреди на изпълнението на основната задача и е по-добре да свършваме задачите една по една.

Ако започнете работния ден, жонглирайки с няколко приоритета, няма да се справите с нито един от тях качествено.

Източник: manager.bg