logo

16 ценни качества, нужни за да получите желаната работа

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Знаем, че HR мениджърите търсят най-различни качества е кандидатите за работа в различните фирми.

Желаните личностни характеристики се определят от поста, за който хората кандидатстват, компанията и индустрията, в която работят, или просто от личните предпочитания на наемащия екип.

Има някои качества обаче, които са почти универсално ценени и харесвани. Кои са те?

„За мениджърите не е трудно да намерят кандидати с достатъчно добри технически умения, или най-малкото с капацитета да ги придобият. Човек, обаче, не може да бъде научен на честност и коректност“, коментира Лин Тейлър, автор на издадената в Щатите книга "Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job". 

За да впечатлите мениджърите, които отговарят за наемането на нови служители, трябва да покажете, че притежавате по-голямата част от следните личностни характеристики:

Честност, коректност, надеждност.

„Това са трите крайъгълни камъка на добрия характер“, твърди Тейлър.

„Може да кажете, че притежавате тези качества, но вашето поведение и държане по време на разговора, ще бъде далеч по-показателно“, добавя тя.

Ентусиазъм.

Ако не сте развълнувани от предстоящото интервю за работа в дадена компания, как бихте могли да изпитате истинска мотивация, след като получите работата?

 „Най-добрите хора, които съм назначавала, винаги са били енергични и позитивни на интервюто за работа“, споделя Тейлър.

Емоционална интелигентност.

Знаете ли как да успокоите човек и да бъдете глас на разума? Добри ли сте в разбирането на човешката природа и успявате ли да изкарвате на яве най-доброто от останалите? Ставате ли пасивно-агресивни, ако интервюто за работа не върви добре?

„Емоционалната интелигентност не е нещо, което може да се научи в училище. Тя, обаче, е изключително ценно качество в съвременния бизнес свят. Способността да навигирате в море от препятствия и да държите ситуацията под контрол може да бъде много убедителен плюс във ваша полза“, твърди Тейлър.

Уважение.

Шансът за успех на неуважително държащите се кандидати е изключително малък. Липсата на уважение може да се изрази дори под формата на нещо малко и привидно незначително, като гледане на часовник или телефон, но ефектът от нея би бил все така негативен.

„Понякога, в желанието си да впечатли работодателите, кандидатът прекалява със своята самоувереност. Държи се сякаш мениджърите трябва да са благодарни, че той е избрал точно тях, или че ако го наемат ще ударят джакпота“, отбелязва още Тейлър.

Всеки иска да види поне някаква наченка на смиреност, за да не се страхува, че човекът отсреща винаги ще противоречи и че ще подлага решенията под въпрос.

„Не забравяйте думите „благодаря“ и „моля“. Не сядайте, преди да ви поканят, и фокусирайте цялото си внимание върху настоящата среща“, съветва тя.

Страст.

Имате ли нужните интерес и мотивация, или просто продължавате по инерция? Работодателите искат да знаят, че вие обичате работата си и бранша, в който сте се реализирали. Те искат да знаят, че ви е грижа за крайните резултати и успехите на компанията. 

„Покажете им, че следвате тази индустрия отблизо и че постоянно давате всичко от себе си, за да допринесете за нейното развитие“, предлага Тейлър.

Интелектуално любопитство.

Хората, които са интелектуално любопитни, винаги търсят нещо ново, което да научат, или начин да станат по-добри в това, с което се занимават. 

Професионализъм.

Професионализмът се проявява под най-различни форми, но по-консервативното поведение винаги е добър избор, когато говорим за интервю за работа. Може да бъдете приятелски настроени, но не се дръжте така, все едно интервюиращият е най-добрият ви приятел.  

Облечете се официално, отидете навреме, бъдете учтиви и се придържайте към поставените теми на разговор.

Добра работа в екип.

Интервюиращите търсят отборни играчи. Това са хора, които знаят, че в повечето случаи един човек не е достатъчен, за да свърши работа навреме.

„Дайте примери за проекти, при които уменията ви за работа в екип са били в основата на вашия успех. Вместо да повтаряте „Направих това“ или „Успях да се справя“, кажете „Създадох тази програма, с помощта на един изключителен екип“. Не се срамувайте да изтъкнете заслугите си като лидер, но не преписвайте всичките успехи само на себе си“.

Изразителност.

Добрата изразителност и яснота са характерни за хората, които са подготвени и запознати с темата на разговор.

Отговорите ви трябва да бъдат искрени, но ако не сте убедени в тях, би било добре да се заемете с предварителна подготовка.

Опитвайте да избягвате звуци от рода на ъ-ъ, хм, а-а и други подобни. Ако ви трябват няколко секунди, за да дадете адекватен отговор, направете кратка пауза и използвайте израз като „Това е интересен въпрос…“, за да спечелите нужното време.

Организираност.

Дайте примери как вашите организационни умения са ви помогнали при най-сложните проекти, с които сте се заемали. Мениджърите искат техните служители да бъдат ефективни и подредени и да намират нужната информация колкото се може по-бързо. 

Приоритет към постигане на видими резултати.

Едно е да говорите за вашите умения и способности, друго е да ги покажете.

Според Тейлър, трябва да давате примери с конкретни резултати, като например „Увеличихме продажбите с 20% за шест месеца“, или „Аз ръководех екипа, който сключи сделката с този клиент“.

Гъвкавост.

"Единственото нещо, което е константно през годините е промяна", казва авторът.

Хората, които могат да се приспособяват към най-различни ситуации, са високо ценени.

Отдаденост и лоялност.

Покажете на интервюиращия, че сте готови да направите всичко, което е необходимо, за да се справите с поставените задачи. Ако става въпрос за ръководна позиция, това може да означава, че ще ви се наложи да работите по-дълго, за да спазите обещанията си в рамките на определен срок.

Упоритост.

Важно е да покажете, че не се отказвате лесно. Всеки ден ще се изправяте пред най-различни препятствия, а това означава, че не може да си позволите да се предадете при най-малката спънка по вашия професионален път.  

Увереност.

Границата между самоувереността и надменността е много тънка. Намерете златната среда. Говорете с гордост за работата си, без да звучите като самохвалко. Вашата поза, усмивка и тон могат да покажат увереността ви по-добре от всяка дума.

Чувство за хумор.

„Не е нужно да сте комедиант или дори най-забавния човек в офиса. Проявата на остроумие в точния момент показва интелигентност и способност да успокоите хората около вас“, казва Тейлър.

Източник: manager.bg