
Телевизия HBO Маркетинговата кампания на канала HBO преди излизането на трети сезон на сериала "Игри на тронове" е сериозно обмислена, последователна и амбициозна. Основната тема беше голяма драконова сянка, на която публиката се натъква постоянно - на кориците на списания, във вестниците, дори проектирана върху сграда, създавайки илюзията за реално прелитащ в небето дракон. Така че да се мисли за дракона, без да се очаква новия сезон е било просто невъзможно.
Red Bull Energy Drink Когато напитката излиза на широкия пазар в Европа и САЩ, нейни основни конкуренти са Coca-Cola, Pepsi, Molson, Labatt, Anheuser-Busch. Концепцията е била подобна: те всички са тонизиращи, стимулиращ и енергизиращи. Тогава Дитрих Матешиц предприема рискована стъпка. Изкуствено надува двойно цената на продукта, в сравнение с конкуренцията, а в същото време смалява размера на опаковката, за да наподоби тя вида на батерия. Също така не позволява напитката да се поставя на рафтовете редом с останалите напитки, а при съвсем различни продукти.
Mezcal - Традиционната алкохолна напитка в Мексико се произвежда също както и текилата. Но Mezcal е станала популярна извън Мексико най-вече заради гъсеничения "труп", плуващ на дъното на бутилката, който по абсолютно никакъв начин не засяга вкуса на напитката, но е добре обмислен рекламен трик. А също и екзотичен!
IKEA Когато САЩ открива първите магазините IKEA, в Европа те вече са получили признание, но в САЩ продажбите не оправдават очакванията. След проучване се установява, че макар американците да харесват простотата на дизайна, те искат размера на мебелите да съответства на по-големите им домове. Всичко, което е трябвалода се направи, е да се увеличи размера на мебелите.
Absolut Vodka Историята на марката започва през 1879 г., когато Ларс Олсон Смит създава нова гама водки - Absolute Rent Bravin. Основното й преимущество било чистотата, която се постига чрез дестилацията. През 70-те години на миналия век Ларс Линдмарк придобива Absolute Rent Bravin. Такава прекрасна водка, трябвало да се представи на пазара по подобаващ начин: всичко е трябвало да бъде "абсолютно", както самия продукт. Гунар Броман, който тогава отговарял за развитието на концепцията и промотирането й, видял през витрината на аптека традиционна шведска медицинска бутилката с някакво лекарства и бил шокиран от нейното съвършенство и простота - и това става прототип на опаковката на Absolut Vodka, което е днес е познато по целия свят. Именно тази простота в много отношения е причина за култовия статут на водка Absolut.
Съдовете Tefal Компанията дълго време проповядваше и вярваше, че основната мотивация за закупуването на тиган с тефлоново покритие е, че при готвенето с него не изисква мазнина. По-късно се оказа, че основният стимул за покупката им е фактът, че с такова покритие тези тигани са много по-лесни за почистване, защото храната не залепва към повърхността. Концецията на кампанията се променила драстично, което значително увеличило нейната ефективност.
Уиски Dewar’s В края на ХIХ век в Лондон били много популярни напитките бренди, ром и джин. Следователно, никак не било лесно да се насърчи консумирането на уиски. Хитрият Томас Деуар, един от основателите на бранда, задействал неочаквана стратегия. Той наел подставени купувачи, които са посещавали различни кръчми, търсейки уиски Dewar. Естествено, в тях нямало такова на разположение. След това самият Деуар се появил в тези заведения и е предложил да подпишат договор за доставка на уискито.
Кафе Starbucks. Неотдавна в САЩ се появила конкуренция на Starbucks - верига от кафенета Seattle. Те се рекламирали именно като нещо, което не е Starbucks и съответно, клиенти, не харесващи Starbucks, отишли при конкурентите. Starbucks се сравили със ситуацията като просто купили Seattle и така започнали да печелят от самата конкуренция между двата бранда, които вече притежавали.