logo

11 неща, които не бива да казвате на шефа

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Човек не може непрекъснато да живее в режим на автоцензура. Дори и на работното си място. . Въпреки това, има някои конкретни изрази, които според Business Insider определено е добре да избягваме. Бизнес сайтът ангажира екип да говори с мениджъри в САЩ и кариерни експерти, за да открие най-често срещаните вредни за работното развитие и мястото на служителите фрази. Според експертите те са следните

"Това не може да се направи". Единодушно, според шефвете на различни фирми, този вид мислене противостои на бизнес етиката, която гласи, че в компанията хората могат да постигнат каквото си поставят за цел и в каквото положат усилия. 

"Ама ние винаги сме правили това по този начин...". Фразата се противопоставя на бизнес ценностите на сътрудничество, лична отговорност, умение за работа в общност, прозрачност, отворена култура. 

"Ако не получа повишение, напускам". Неприемливо е да се заплашва шефа, според кариерния експерт Вики Салеми, както и да се чувстваме, колкото и да сме важни. 

"Реших да отида на друга работа, защото тук съм нещастен". Като не даваме на мениджъра възможност да коригира проблема, или да помогне да открием нова роля на работа, го лишаваме от шанса да поправи нещата и да ни задържи. Много често първият път, в който мениджърът разбира, че един служител е нещастен, е когато му бъде съобщено, че напуска. 

"Имам махмурлук". Дори да имате близка връзка с шефа, избягвайте да казвате това рано сутрин, непрофесионално е. 

"Какво трябва да направя?". Когато се обърнете към ръководителя във връзка с проблем, обикновено не е добра идея да показвате, че реално не знаете какво правите. "Предпочитам хората да ми казват, че управляват проблем или се справят с него, вместо да ме молят да им го реша", казва Пол Макдоналд, старши изпълнителен директор в компанията за подбор на персонал "Robert Half". 

"Не си изпълнихме целите, защото...". Оправданията няма да ви отведат никъде. 

"Отегчен съм". Шефът може да изтълкува скуката като непродуктивност или липса на вдъхновение, което да счете за възможен повод да бъде развален работният морал на целия екип. Ако искате свежо предизвикателство, кажете. И бъдете позитивни и проактивни във вашата комуникация. 

"Не искам да работя с него / нея". Личните конфликти са реалност на работното място, но е неприемливо да казвате на шефа си, че не можете да работите с някого в организацията, без да сте поработили предварително да разрешите конфликта си с него. 

"О, боже, това е огромна работа!". Никой не би искал да има за служител някой, който се оплаква. 

"Това не е моя работа". Ако наистина искате да ядосате шефа си, може да изстреляте този отказ. Важно е служителите да работят в екип и да балансират един друг, за да се получава най-силната възможна и най-добре завършена компания. Съвременните шефове не ги е грижа, ако нещо излиза извън професионлната характеристика. Те имат нужда от екипни играчи, които да правят каквото е необходимо за по-голямото добро на компанията. А страхотните лидери ще поведат с добър пример по отношение на това. 

Източник: manager.bg