
Докато служителят е човек, който е специалист в дадена област, предприемачът е човек, когото го бива за всичко. До този извод достига съвместно проучване на швейцарци и германци от 2013. Изследването прави интересен паралел между двата типа хора. „Предприемачите, за разлика от служителите, трябва да бъдат много добре запознати с целия набор от бизнес умения“, пишат Усчи Байкс-Гелнер от University of Zurich в Швейцария и Петра Муг от University of Siegen в Германия. Или с други думи, служителите са „специалисти, които работят за друг и чиито таланти се комбинират с талантите на други специалисти/служители от предприемачите“. Учените установяват, че хората с по-широк набор от умения и интереси е по-вероятно да са предразположени към предприемачество. От друга страна, качествата, които говорят за противното, са желанието за сигурна работа и доход, както и стремежът към стаж и специализация. Тяхното проучване потвърждава някои заключения от изследвания, извършени през последното десетилетие. Така например теорията за „човек за всичко“ принадлежи на икономиста Едуърд Лазеар, който установява, че MBA студентите, които посещават по-широк кръг от класове и лекции и преминават през разнообразни професии, е по-вероятно да станат предприемачи. Проучването на Байкс-Гелнер и Муг обаче достигат до още един факт. Хората, които е по-вероятно да се заловят със собствен бизнес, не само имат широк набор от умения, но също така имат богат и разнообразен набор от контакти. Така учените достигат до една много простичка формула за предприемачество: богат опит + много контакти. Ето защо, за да стартираш нещо свое, не е достатъчно само да си контактна и социална личност или пък добър специалист. Нужно е да бъдеш и двете.