logo

Пораснете много в очите на другите

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Щеше да е страхотно ако просто можехме да се представяме в най-добрата си светлина, без да полагаме каквито и да е било усилия. Уви, в действителност нещата стоят по доста по-различен начин. Изграждането на добра репутация и постигането на впечатляващи успехи изисква сериозна работа от ваша страна. Постигането на тази цел преминава не само през придобиването на нови познания и умения, които да издигнат вашата кариера до следващото ниво, но и през идентифицирането и отстраняването на навиците, които саботират вашия успех.

Това са три от най-често срещаните проблемни навици, от които трябва да се отървете, ако искате останалите да ви приемат сериозно:

1.Спрете да скромничите и дайте адекватна представа на другите за вашите умения

В повечето случаи на скромността се гледа като на добродетел, но когато става дума за вашата кариера, да бъдеш скромен може да бъде един много вреден навик. Джак Нашер пише в книгата си Convinced: How to Prove Your Competence and Win People Over, че скромността и самоиронията могат да накарат другите да ви възприемат като некомпетентни, дори ако коментарите ви не са напълно сериозни. За да бъдете по-уверени в себе си(което кара другите да мислят, че знаете какво правите), Нашер съветва да си подготвите отговори на следните въпроси:

В какво всъщност сте добър?

Какво ви прави подходящ за тази работа?

Кой е най-големият ви професионален успех?

С какво сте допринесли за успеха на вашата компания?

Защо именно вие трябва да поемете този проект?

Какво ви прави лидер, който хората биха последвали?

2. Спрете да използвате думи, които ограничават вашия потенциал

Думите имат голяма сила. Те могат да повлияят на нашата нервна система и да ни насочат в две посоки - към успех или към провал. Това казва Дейв Аспрей, предприемач и автор на книгата „Game Changers: What Leaders, Innovators, and Mavericks do to Win at Life“.

Аспрей казва, че думите, които казваме, изпращат директен сигнал до мозъка на събеседника ни за нашите способности и умения. Той също така твърди, че някои думи дават на хората възможност да отлагат и отбягват неща, които трябва да свършат.

Ето и няколко думи и фрази, които трябва да спрете да използвате според Аспрей:

Не мога- Тази фраза отнема от вас контрола върху ситуацията и омаловажава вашите способности. Истината е, че е по-вероятно не толкова „да не можете“ дадено нещо, а просто да имате нужда от помощ. Основните причини да казваме, че „не можем“ нещо обикновено не са свързани толкова с нашите реални способности, а с това, че не разполагаме с подходящите ресурси и познания или че просто не искаме да направим нещо.

Нуждая се - Въздух, вода, храна и подслон са нещата, от които хората наистина се нуждаят. Всичко друго е въпрос на избор

Лошо - С изключение на истинските житейски трагедии, би било по-добре хората да спрат да разделят нещата на „лоши“ и „добри“ и да започнат да говорят за това какво предпочитат и какво не. Когато определяте дъждовния ден ден или някое ястие в ресторанта като „лошо“ вие изпращате съобщение към подсъзнанието си, което повишава стреса и води до различни биологични и психологични вреди.

Ще опитам – Тази фраза включва в себе си шанс за неуспех. Защо давате на мозъка си извинение да се провали?

Когато подбирате добре думите си, хората около вас ще ви приемат за по-надеждни и по-компетентни.

3. Не си губете времето с безсмислени общи приказки

Общите приказки и кратките разговори са естествена част от работата в екип, но това не означава, че те не могат да бъдат смислени и полезни. Вместо да си губите времето с „безобидни“, но и безинтересни теми(като например времето през деня), насочете разговора в по-различна посока, която ще остави добро впечатление у вашия събеседник.

Шарън Джоунс, автор на „Mastering the Game: Strategies for Career Success“, съветва да се фокусирате върху следното:

Споделете плановете с колегите си вашите планове за уикенда. По този начин вие ще може да контролирате впечатлението, което искате другите да имат за вас. Уверете се, че в петък следобед, когато всички говорят за това, което ще правят в събота и неделя, ще можете да споделите с колегите си нещо интересно, които да ги накарат в понеделник да ви попита как е минал вашият уикенд.

Бъдете в крак с последните новини от света и от вашата индустрия, за да можете да включите тези теми в разговорите си. Създаването на представата, че сте начетен и запознат с последните тенденции в бизнеса може да ви е само от полза.

Важно е да разберете, че можете да управлявате репутацията си като контролирате информацията, която споделяте за себе си с останалите.

„Ако не харесвате идеята да се „рекламирате“ на останалите, гледайте на този процес като на изграждането на ваша лична марка, от която до голяма степен ще зависи успеха ви в бизнеса“, пише Джоунс.

Кристина Десмарейс за Inc.com