logo

Никой не може като мен!

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

За мен процесът на разпределяне на задачи и ресурси между членовете на екипа ми никога не бил особено лесен или приятен. Аз съм „човек на идеите“ и вярвам, че това важи за повечето предприемачи. Това, което определено не съм, е делегатор по природа.

Причините за това са няколко:

Обичам да бъда в директен контакт с всеки aспект от моя бизнес.

Много често вярвам, че съм единственият човек, който може да изпълни дадена задача.

Искам всичко да бъде свършено на мига.

Въпреки всичко това, един ден осъзнах, че отделям твърде много време на работата и че се нуждая от по-добър баланс между професионалния и личния си живот. Още по това време знаех, че единственият начин да постигнат това е чрез делегиране, но не бях наясно какъв е най-ефективният начин да го направя. Ето няколко урока, които научих:

  1. Приемете факта, че не можете да направите всичко сами

Инстинктивното желание да правите всичко само, защото мислите, че другите няма да се справят достатъчно добре със задачата, е едно от най-големите предизвикателства пред младите предприемачи. Ако имате страхотни идеи, но не намирате време, за да ги превърнете в реалност, то значи е дошъл моментът да се възполвате от делегирането. Гледайте на разпределението на задачи като на метод, който ще ви помогне да си спестите ценно време, което да инвестирате в развитието на вашия бизнес и постигането на по-голям успех.

  1. Делегирайте както малки, така и по-големи задачи

Когато за първи път опитах да делегирам задачи на хора от моя екип, аз започнах с малки и сравнително незначителни неща. С течение на времето обаче научих, че това е грешния подход, тъй като служителите започнаха да се фокусират само върху малките неща и да губят от поглед по-голямата картина. Това създаваше дистанция между тях и компанията.

По тази причина аз промених подхода. По-интересното в случая е, че делегирането на по-големи задачи се оказа по-лесно и ефективно, тъй като служителите придобиват по-задълбочено разбиране за начина, по който работи цялата компания, и научават, че дори най-малките задачи са от ключово значение за ефективната и работа.

  1. Отделете време за делегирането

Аз съм голям фен на „блокирането“ на интервали от време, или иначе казано отделянето на време в графика за определени дейности. Това е ефективен метод за изпълнение на различни задачи, включително и за делегирането. Установих, че отбелязването на време за делегиране в календара ме принуждава да използвам този моменти за срещи с моите служители, които ми позволяват да им обясня какво точно искам от тях и какви резултати очаквам от задачите, които им делегирам.

  1. Потърсете обратна връзка

След като делегирате дадена задача, вие не спирате да носите отговорност за нея. От вас зависи да потърсите информация за напредъка, който е постигнат по задачата, било то след няколко дни или седмици, и да се уверите, че всичко върви по план.

Аз първи ще си призная, че това невинаги е толкова лесно, колкото звучи. Много често си мисля: „ОК, делегирах задача А и сега мога да продължа със задача Б“. След това забравям да проверя как вървят нещата. Единственият начин да забравям за тази си отговорност е като отделям специално време в графика си за нея.

  1. Вярвайте в служителите си

Нямам нито времето, нито желанието да бъда микромениджър. Вместо това аз влагам цялото си доверие в моите служители и им давам възможността да докажат, че го заслужават. Това означава, че те трябва да действат отговорно и да демонстрират нужните умения и резултати. Отговорността и доверието вървят ръка за ръка.

  1. Възползвайте се от силните и слабите си страни

Нека ви дам пример: Аз обичам да имам директен контакт с финансовите аспекти на моя бизнес, защото съм добър с математиката. Същевременно с това обаче не обичам да чета и анализирам дълги документи. За това аз делегирам тази задачи на хора, които се справят по-добре с това.

Да се научите как да делегирате ефективно като предприемач изисква известно време и работа, но в крайна сметка напълно си заслужава.

Източник: manager.bg