logo

Най-важната задача преди празниците

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Преди да се отдадете на празниците, имате да изпълните една изключително важна задача. Не, не става въпрос нито за годишния доклад за представянето на екипа, нито за прогнозата за печалби за следващата година. Не говоря и за организацията на коледното парти в офиса. Говоря за изразяването на благодарност за всичко, което вие и вашия екип сте постигнали през годината. Говоря за това как да кажете „благодаря“ на вашите служители за усилията и времето, които са инвестирали в работата, и за жертвите, които им се е наложило да направят в името на общия успех.

Ето как да покажете на членовете на вашия екип, че не приемате упоритата им работа за даденост и че цените всичко, което те са направили за вас и компанията.

Оставете лаптопа и вземете в ръка химикал

Мислите да напишете един благодарствен имейл и да го разпратите до всички членове на екипа? Забавете темпото. Това не е моментът за подобен дистанциран подход. Дори и да не сте особено сантиментални и чувствителни, опитайте да вложите малко повече емоции и чувство във вашата благодарност, съветва Маргарет Пейдж, експерт по бизнес етикет от Ванкувър.

Ако искате да искате да направите нещо наистина впечатляващо, извадете коледните картички, грабнете чаша кафе или вино, и започнете да пишете – да, на ръка. Няма значение дали пишете красиво, стига думите да могат да бъдат разчетени, ръчно написаното писмо има значително по-силен ефект от това, което е набрано на компютър.

Предпочитате да изразите благодарността си директно? Тогава трябва да потиснете импулса си просто да минете покрай  офиса на ваш колега и да се измъкнете само с едно „благодаря“. Вместо това насрочете среща на четири очи с всеки член на вашия екип. Изберете време, в което служителите ви няма да се разсеяни с нещо друго, за да получите пълното им внимание, казва Илейн Суан, лайфстайл експерт.

Говорете за уникалните им качества и приноса им към компанията

След като сте взели избрали начина, по който да изразите благодарността си, то е време да решите какво точно да кажете. Клишираните изрази от рода на „Добра работа!“ няма да накарат служителите ви да се почувства особено оценени. По-добре е да се фокусирате върху конкретни събития и успехи, както и върху специфичните качества на всеки член от екипа.

Споменете за какво точно благодарите на всеки от вашите колеги и кажете няколко думи за тяхната работа през годините и това как тя е допринесла за успеха на вашия екип и на компанията като цяло.

„Когато обръщате специално внимание на конкретни случки и постижения, вие рисувате картина на нещата, които одобрявате и от които бихте искали да виждате повече“,  казва Пейдж.

Например, вместо да кажете „Справяте се страхотно с работата!“, опитайте нещо от рода на „Начинът, по който планира и изпълни маркетинговият бюджет за този проект бе от ключово значение за неговия успех. Клиентите ни са изключително доволни от начина, по който подходи към тази задача“.

Важно е и да се придържате към фирмената култура. „Ако комуникацията в компанията ви е по-традиционна и официална, придържайте се към този стил“, казва Суан. „Ако отношенията са по-приятелски и неформални, то твърде официалното „благодаря“ няма да прозвучи автентично“, добавя тя.

Поддържайте този подход целогодишно

Макар че празниците са добър повод да изразите вашата благодарност, постарайте се да показвате на служителите си колко високо цените техните усилия през цялата година. Това целогодишно признание ще помогне за поддържането на висока мотивация и продуктивност в екипа.

Освен че ще накара служителите ви да се чувстват като победители и че ще ги вдъхнови да дават най-доброто от себе си, това ще ви спечели тяхното уважение и доверие, както и репутацията на добър шеф.

Източник: manager.bg