logo

Започвате нов бизнес? Избягвайте тези грешки

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Пътят на предприемача включва множество грешки. Повечето предприемачи обаче не могат да си позволят да повтарят едни и същи грешки отново и отново.

В новата си книга „,#KeepGoing: From 15-Year-Old Mom to Successful CEO and Entrepreneur“ Мари Тоутаймс споделя своя труден път от млада майка, разчитаща на помощи, до успешен предприемач. Успехът й се дължи не само на нейната упоритост, решителност и целенасоченост, но и на нейната находчивост. Тази способност произтича в голяма степен от правенето на грешки и извличането на уроци от тях.

Както казва най-известният и уважаван американски експерт по самоусъвършенстване Тони Робинс: „Успехът в живота е резултат от добрата преценка. Добрата преценка обикновено идва в резултат от опита. Опитът обикновено е резултат от лоша преценка“.

Ето няколко съвета от Тоутаймс, които да ви помогнат да избегнете следните често срещани грешки, които предприемачите правят.

Да бъдеш предприемач не е същото като да имаш предприемачески дух

Понякога хората бъркат наличието на предприемачески дух със способността да бъдеш предприемач. Хората, които имат този дух, определено трябва да работят в новаторски компании и дори да бъдат лидери на екипи там. Това обаче не означава, че те трябва да започнат собствен бизнес.

Животът на предприемача не е за всеки. Тази работа изисква от човек всеки ден да по визията за развитието на компанията, да преодолява различни пречки и да взима трудни решения. Истинският предприемач трябва да намира мотивация вътре в себе си, за да поддържа страстта си към изграждането на бизнеса, да вдъхновява другите и да мечтае.

Вършите твърде много неща наведнъж

Една от големите грешки на предприемачите е да се стремят към пълна независимост и да отказват да се обградят със способни служители и мъдри ментори.

„Единственият начин да издигнете бизнеса си до следващото ниво е да се научите да делегирате ефективно. Ако обаче не можете да се доверите на човека, на когото делегирате дадена задача, целият бизнес ще бъде парализиран, тъй като основателят ще отговаря за твърде много неща, включително и за такива, с които самият той не се справя най-добре“, казва Тоутаймс.

Усложнявате бизнес плана

Чували ли сте някога израза: „Ако имах повече време, щях да напиша по-кратко писмо“? Нужно е време, за да си изясните напълно докъде искате да стигнете в бизнеса и как да го направите.

 „Направете опростен бизнес план от две страници. Причината, поради която се застъпваме за план от две страници, вместо план от 10 страници, е, че сложността е врагът на изпълнението“, казва Тоутаймс.

Независимо дали имате две страници или 10 страници, според нея, най-важното е, че ако нямате план, то вероятно в скоро време няма да имате и бизнес. Твърде много предприемачи смятат, че могат да градят план в движение, рискувайки провала на добри бизнес идеи заради липсата на подготовка.

Назначавате на работа грешните хора

Наемането на грешния човек може да бъде пагубно за всеки бизнес. Младите предприемачи обикновено са склонни да назначават хора, които реагират с ентусиазъм на тяхната бизнес идея, а не такива, които имат нужните умения и познания, за да ги свалят от облаците и да придадат един по-реалистичен вид на тяхната визия. 

За да намерите правилните хора за работата, Тоутаймс съветва да:

  •     да създадете подробна длъжностна характеристика, за да привлечете подходящите таланти
  •     да зададете въпроси на интервюто на работа, които да ви помогнат да разберете как кандидатът се справя с предизвикателни ситуации и как реагира, когато е подложен на стрес
  •     да анализирате потенциала за растеж на кандидата въз основа на неговите умения, опит и личностни характеристики

Имате неефективен маркетинг

Вашият маркетинг трябва да достигне до правилните хора. Това предполага наличието на подробна маркетингова стратегия, която обхваща превръщането на потребителите в плащащи клиенти и поддържането на тези клиенти достатъчно доволни, за да може репутацията ви да се носи от уста на уста.

„Дори и да прекарвате години в подобряване на продукта си, вашият стартъп няма да успее, ако не знаете как да го рекламирате правилно, особено в дигиталната ера“, казва Тоутаймс

 „Научете как да представяте  завладяващо съдържание и да визуализирате продуктите си във видеоклипове“, съветва тя.

Избягването на изброени грешки може да помогне на вашето предприятие да се развива на по-бързи обороти и да му позволи да поддържа инерция. Не забравяйте, че ако направите една или повече често срещани грешки в началото, това няма да сложи край на бизнеса ви, стига да се поучите от тях.

Източник: manager.bg