logo

Дразнещи навици в разговора, които отблъскват околните

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Умението да водим разговор, независимо дали е официален, колегиален или просто приятелски, е трудно за овладяване. Някои хора носят това умение по природа. Те имат усет за това как да излагат мнението си, без да го налагат. Изслушват, приемат чуждите становища, коментират ги и предлагат своите възгледи по ненатрапчив начин. Тези майстори на разговорите умеят да слушат активно и да говорят без да прекрачват границите на другите.



За разлика от тези природни специалисти във воденето на разговор има хора, които са на тъкмо обратния полюс. Те дразнят околните с неумението си да разговарят и затова често биват избягвани и открито нападани. Техният начин на комуникация отблъсква и често предизвиква конфликтни ситуации.

Ако и вие предизвиквате подобни негативни реакции у хората, може би грешката не е в тях, както сте си мислели досега, а във вас.

Кои са най-дразнещите грешки във воденето на разговор, които ви пречат в нормалната комуникация и отблъскват хората от вас?

Песимистично настроени сте

Песимизмът е самопотвърждаващ се механизъм. Когато сте убедени, че няма да бъдете добре приети и няма да се харесате на другите, точно това се случва. И обратното – когато подхождате с отвореност и позитивизъм към разговорите с околните, те ви приемат радушно и откликват със същото в комуникацията си с вас.

Доминирате в разговорите

Ако непрекъснато се опитвате да се налагате в комуникацията с хората, те ще бъдат инстинктивно отблъснати. Няма да искат да говорят с вас, да спорят с вас и да търсят мнението ви. Някои хора бъркат поддържането на позиция с активната целенасочена доминация в разговора. Ако държите вашата дума да е винаги последна и да се възприема като закон от другите, комуникацията ви няма да е успешна, а дразнеща и отблъскваща.

Поправяте хората прекалено често

Едно от най-отблъскващите и дразнещи неща, които някой може да направи спрямо вас е публично да постави под съмнение знанията ви и да нарани егото ви. Най-често това се случва чрез постоянно коригиране, поставяне под съмнение на изложени от вас факти, дори в чисто ежедневни разговори. Ако постоянно контрирате събеседниците си, те ще ви отвръщат със същото и ще избягват вашата компания.

Употребявате „аз“ или „ти“ вместо „ние“

Критикуването на другите е напълно нормално и полезно в много случаи. Коректният човек би употребил пример, в който да включи събирателно местоимение, за да поясни становището си. Съдещият обаче винаги употребява „аз“ или „ти“, с което не само доминира в разговора, но и вменява вина на събеседника си. „Ти не си прав, защото“, „Ти винаги правиш това без да мислиш“, „Аз никога няма да постъпя така“ са все фрази, които засягат дълбоко и дразнят. Когато искате да дадете пример или да насочите някого към смятаната от вас за правилна посока, опитайте със събирателни примери. По-лесно поносимо е за човека срещу вас и работи по-добре.

Говорите прекалено бързо и не изслушвате

Много хора смятат бързото и чевръсто говорене за натоварващо и много дразнещо. В пространството остава отзвукът от бъбренето ви, което кара другите да ви смятат за натрапчива личност, която непрекъснато дрънка без да изслушва.