logo

Добри тактики за успешно интервю за работа по телефона

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

С коронавируса много неща се промениха, особено по отношение на връзките с другите и новия ни начин на живот. Работим от собствения си дом, не ходим на партита или масови събития и поддържаме безопасна дистанция, за да не се доближаваме до другите отвъд необходимото. Но що се отнася до заетостта, вече не става въпрос само за работата от разстояние. Интервютата за работа в повечето случаи вече не са директни и сега се провеждат или чрез видео разговор, или по телефона. И в двата случая има някои съвети, които ще ви помогнат да изглеждате добре пред работодателя и да увеличите шансовете си да бъдете наети, пише elconfidencial.com.

На първо място, обърнете внимание как се обличате. Въпреки че работодателят не може да ви види по телефона, истината е, че начинът, по който сте облечени, ще ви помогне да влезете в ролята и да се концентрирате.

Експертите от The Ladders изброяват повече трикове като например да имате добре подредено бюро. Вашият събеседник няма как да види как работите, но можете да се объркате, ако върху масата до лаптопа си имате разбъркани хартии или да се изнервите в случай че ви поискат някаква информация и не можете да я намерите бързо..

Добра идея е да използвате слушалки, за да разчитате на ръцете си, ако трябва да напишете нещо на лист хартия или да потърсите информация в интернет. А ако не сте свикнали да говорите със слушалки, по-добре първо направете тест с приятел или член на семейството ви.

Обикновено по време на интервю за работа работодателят преглежда автобиографията на кандидата. Да, със сигурност знаете своето CV наизуст, но събеседникът ви ще го има разпечатан на хартия пред себе си, така че трябва да направите същото, за да можете лесно да следвате всяка индикация, без да пропускате дати и по този начин да давате лош образ за миналото си.

По време на разговора е възможно да ви свърши батерията на телефона, така че е от съществено значение мобилният телефон да бъде зареден и в перфектно състояние, за да не изпуснете шанса си да бъдете назначени на работа поради нещо толкова просто. Същото се случва и с покритието: ако в къщата ви има място, където няма достатъчно сигнал, изчакайте обаждането в друга част на къщата.

Работата на мечтите ви

Днес намирането на работа не е лесно, тъй като има много хора, които се състезават за една и съща позиция. Ето защо трябва да направите всичко възможно от ваша страна, че работодателят да не може да ви обвинява за нищо. Добър съвет е да се запознаете с компанията, която ще ви интервюира задълбочено, за да отговорите на всички въпроси, които могат да ви зададат за това как бихме се вписали там.

В същия смисъл е важно да се знае кой ще ви се обади и неговата позиция (може да са повече от един човек, бел.ред.). Вероятно е някой от отдела за човешки ресурси, но може да бъде и човекът, на когото ще се отчитате директно в бъдещата си работа. Знаейки с кого ще разговаряте, можете да подготвите интервюто по един или друг начин, навлизайки в по-конкретни подробности за длъжността, фокусирайки се повече върху изминалата работна кариера и т.н.

Изготвянето на списък с въпроси за компанията или позицията, за която кандидатствате, винаги е добра идея, тъй като показва интереса ви към работата. Също така е важно да изпратите имейл в деня след интервюто, в който да благодарите на човека, който ви се е обадил и за времето, което са отделили за интервюто с вас. Така не само ще поддържате отворен комуникационния канал, но може и да изпъкнете сред многото кандидати за позицията.

От съществено значение е да говорите ясно: единственото нещо, което работодателят ще знае за вас, е това, което казвате, така че посланието трябва да бъде красноречиво. Ето защо е добре първо да попитате другия човек дали ви чува добре и ако е така, се опитайте да се усмихнете по време на интервюто. По този начин ще предразположите отсрещната страна, а не е чудно и да наклони везните във ваша полза.

Източник: manager.bg