logo

Добрият лидер е щастливият лидер?

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Обикновено, когато си представяме успешен лидер, в съзнанието ни изниква човек, който е харизматичен, знае как да държи нещата под контрол и който се чувства комфортно да упражнява власт.    В действителност изследванията показват, че екстровертността е фактор за успешно лидерство.  Но според нов анализ на повече от 25 проучвания тя не е достатъчна, за да бъде успешен един лидер. Това, което е от ключово значение, твърдят учени от  University of Central Florida, е позитивността. Позитивната нагласа е онзи фактор за лидрески успех, който надхвърля значението на всички останали предпоставки. С други думи, колкото по-щастлив е един човек, толкова по-голяма е вероятността да бъде успешен лидер. Същото важи и с обратен знак - нещастните и негативни хора трудно могат да бъдат успешни лидери. Интересното обаче е, че не всички негативни емоции са свързани с неефективно лидерство. Така например гневът е по-вероятно да се сметне за белег за лошо лидерство, отколкото тревожността. Ключовата връзка между щастието и ефективното лидерство, казват учените, се крие в това, че щастливите хора обикновено осъществяват т.нар. лидерство на промяната, що се касае до управленски стил. Тези лидери на промяната знаят как да вдъхновяват и мотивират хората си, да стимулират техния интелектуален напредък и същевременно да бъдат техни ментори. Проучванията показват, че има много силна връзка между лидерството на промяната и ефективността на лидерството. И това е така, защото е много по-лесно да бъдеш лидер на промяната, ако си щастлив човек. Според учените тези заключения могат да бъдат полезни на компаниите в подбора на хора за лидерски позиции, а измерването на позитивната нагласа да се превърне в основен инструмент в процеса на подбор. „Може би щастието е нещо, което все повече организации интуитивно ценят в своите лидери. Но предвид тези  заключения, би имало смисъл за работодателите да направят оценките на позитивната настройка стандаризирана част от всяка стратегия за подбор на хора за управленски позиции“, заключват авторите на проучването, цитирани от Business Insider.