logo

Денят си личи по сутрешните ритуали

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Как започва обикновено вашият ден? Множество прочувания показват, че това, което правите през първите няколко часа, след като се събудите, оказва голямо влияние върху останалата част от вашия ден.

Независимо дали взимате пример от навиците на най-успешните хора в света или просто търсите начин да преодолеете сутрешната сънливост и трудното ставане от леглото, най-важното е да си изградите утринна рутина, която да отговаря на вашите специфични физически и психически нужди.

Вариантите са безкрайни. Това обаче не означава, че всеки един от тях ще


пасне на вашият начин на живот. Не бих ви посъветвал да вземате пример от главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук, който всяка сутрин става в 3:45 часа, ако това ще означава, че ще климате с глава и едва ще държите очите си отворени на оперативката в офиса преди обяд.

Ако вече сте си изградили сутрешна програма, която работи, то може да опитате да я оптимизирате и подобрите, като се възползвате от тези 5 предложения:

1. Събуждайте се рано

Ранното събуждане има много предимства. Според проучване от 2008г., публикувано в  на The Journal of General Psychology, ранобудните хора отлагат своите задължения и отговорности по-рядко, отколкото онези, които си лягат и стават по-късно. Ако тази промяна ви се струва непосилна, опитайте да ставате с 15 минути по-рано всеки ден в рамките на една седмица. След това преминете час на събуждане, който е с 30 минути по-рано от нормалното за вас. Продължете в същия дух, докато не достигнете до времето на събуждане, което ви се отразява най-добре.

2. Намерете време за бърза тренировка

Сутрешните упражнения са чудесно средство срещу стреса, тъй като те намаляват кръвното налягане, твърдят изследователи от университета Апалачия Стейт в свое проучване от 2011г. Много от най-успешните предприемачи в света, включително Тим Кук и Ричард Брансън, отделят по няколко минути всяка сутрин за физически упражнения.

Писателят Шон Акор, автор на бестселъра „The Happiness Advantage and Big Potential“ и експерт по въпросите на щастието, казва, че дори и да ненавиждате тренировките, че 10-15 минутните упражнения за раздвижване на кръвта, като сутрешен джогинг в парка с вашето куче, може да бъдат също толкова ефективни за намаляването на стреса, колкото са антидепресантите.

3. Водете си дневник

Макар че съществуват множество различни видове дневници, основаната идея в случая е да прекарате няколко минути на спокойствие и да запишете на лист вашите мисли и чувства, за да можете да ги разберете по-добре. Според медицинския център на Университета на Рочестър, воденето на дневник може да ви помогне да идентифицирате основните причинители на стрес и безпокойство във вашия живот.

4. Пропускайте закуската от време навреме

Не е ли закуската най-важното хранене? Според някои хора отговорът на този въпрос е „да“, но други казват, че т. нар периодичното постене(гладуване) може да бъде изключително полезно за вашето здраве.

Под периодично постене се има предвид приемането на определени периоди от време, в които да се храните, и такива, в които да гладувате. То може да бъде под формата на 24 часов пост, последван от пълен ден на хранене, или пък следване на конкретен график на хранене в рамките на един ден. Една от най-популярните форми на периодично постен включва гладуване в продължение на 16 часа и две до три хранения в рамките на 8-часов период от деня. Именно при този формат закуската остава извън дневния план за хранене.

Няколко изследвания са открили, че периодичното постене може да бъде също толкова ефективно за отслабването, колкото и традиционните диети. Освен това то помага за намаляване на възпалителните процеси в тялото, повишаване на имунитета, подобряване на кръвното налягане, понижаване на лошия холестерол, подобряване на дейността на мозъка и превенция на невродегенеративните заболявания

5. Създайте списък със задачи за деня

„Създаването на списък със задачи за деня може да ви помогне да придобиете по-добра представа за резултатите, които реалистично могат да бъдат постигнати в рамките на 24 часа. Всичко останало е самозалъгване.“, казва Кал Нюпорт, професор по компютърни науки в Джорджтаунския университет и автор на „Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World“.

„Съставянето на график ви принуждава да се изправите пред действителността на ситуацията и да прецените колко с колко врем разполагате и колко време ще да ви е нужно за изпълнението на конкретни задачи. След като вече имате представа за цялостната картина, ще можете да се концентрирате върху използването на това си време по възможно най-продуктивния начин.“, добавя Нюпорт.

..................

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com