logo

Деликатни теми в служебната поща

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Ясно е на хиляди хора по света, че използването на работната електронна поща за разговори, в които си проличава лично отношение, не е уместно.

Убедени в правото си да можем да казваме свободно всичко, което искаме, когато поискаме, и в сигурността на офис системите, обаче с годините понякога се случва да общуваме на деликатни теми през служебния имейл.

"Не го правете!", припомня материал на Business Insider. "Вашият професионален имейл, също както бюрото ви и стола ви в офиса, принадлежи на компанията, за която работите", казва Денис Дъдли, кариерен коуч от САЩ и автор на книгата "Work it! Get in, Get Noticed, Get Promoted". Той дава за пример няколко особено важни разговора, които не трябва да се провеждат през служебната поща - иначе, последиците биха могли да ни преследват с години.

Колкото и да имате доверие на работодателя си, от колкото и години да работите за него, в служебната поща никога не обменяйте мисли с колеги или близки в служебната поща за:

Клюки

"Веднъж трябваше да се справя с лична ситуация, в която един човек беше написал "познай коя е бременна" в имейл до няколко свои колеги", разказва Дъдли. "Теоретично бременната жена не беше бременна, тя просто беше напълняла, и беше получила имейла. Отношенията й с изпращача така и никога не се възстановиха напълно", казва Дъдли.

Лично служебно представяне, резултати

Освен ако не изпращате доклад за работата си до HR отдела, не пишете как се справяте на работа, или как други хора се справят - даже и да е задължително.

Бележка: Сарказмът не се разбира по имейла - това сочи опитът. Така например, ако напишете до шефа "нашият нов стажант определено е точен сутрин на пристигане за работа", е трудно да се разбере дали наистина имате предвид това, или сте саркастични.

Непоискани съвети

Ако имате навик да давате обратна връзка, за която никой не ви е молил, например като отговаряте на предложение за среща с колегите с презентация с предложения в слайдове за какво да се говори, колегите ще започнат да ви третират като офисен трол.

Критика

Имейлът никога не трябва да бъде използван за лични атаки, или за критика към проблеми на компанията. Същото е като да напишете критиката си върху общ бюлетин борд - на някакъв етап вашите коментари стават част от публичния домейн на фирмата.

Ако имате нужда да говорите за нещата, които трябва да бъдат критикувани, срещнете се с колега лично.

Деликатени теми

Сред тях е увеличаването на заплатата ви, ваше влошено лично представяне през годината, влошено здраве, нова молба за гъвкаво работно време, неразбирателство с определен колега, молба за повишение. За всичко това трябва да се говори само очи в очи.

Източник: manager.bg