
Способността ви ефективно да общувате със служителите е ключ към успеха като лидер.
За да мотивирате и вдъхновявате хората около себе си с думи, се изисква да усвоите специфичен подход, когато говорите с тях. Няколко примера как успешните лидери успяват да ангажират сърцата и умовете на служителите си:
Какво мотивиращо има в това, ще попитате? Да сте работили в офис, в който мениджърският екип крие част от информацията от вас? Шефове, които замитат нещата под черджето?
Истински добрите лидери правят обратното. Те казват истината и обясняват контекста – кой, кога, какво, къде и защо. Фактът, че лидер може честно и открито да съобщава добри и лоши новини, мотивира хората да му имат доверие и да дават всичко от себе си.
Хората искат да знаят къде се намират. Искат да се чувстват безопасно и да знаят, че техните шефове са запознати с интересите им. Когато нещо наруши обичайния ред, ефективните лидери поддържат мотивацията висока, като обрисуват позитивна и реалистична картина на бизнеса.
Така служителите не губят своята увереност. Лидерите споделят какво се случва и какви са очакванията занапред.
Добрите лидери показват емоциите си в работния процес. Те търсят помощ, когато имат нужда от такава. Създават атмосфера на автентичност и доверие. Бидейки истински и емоционално честни, те дават позволение на служителите си да бъдат част от процеса.
Един лидер не бива да налага непрозрачност. Той трябва да е готов да даде търсените отговори.
Когато става дума за продуктивността на служител, добрите лидери не се насочват веднага към основния проблем, поставяйки го в отбранителна позиция. Те общуват по позитивен начин. Споделят какво биха искали от служителя, какво върши работа в случая и кои са силните страни, които говорят, че нещата може да се подобрят.
Това е възможно най-добрата форма, с която можете да кажете благодаря. Оценявайки усилията на другия, работите за укрепване на екипния дух. Този простичък акт на окуражаване е ментален стимул, който внася доверие в цялата компания.
Успешните и добри лидери не се крият, когато направят грешка. Не я приписват на друг. Не се правят на „ощипани“.
Ефективните лидери умеят да служат на другите. Те се отзовават, когато някой има нужда от нещо – с цел да преодолее препятствие или да стигне по-успешно до реализацията на поставена задача. Всичко започва от грижата за другия.
Добрите лидери може да изрекат тези думи с дълбока увереност, тъй като вярват на служителите си.
Преди време Стив Джобс каза нещо мъдро: „Няма смисъл да се наемат умни хора, за да им казваме какво да правят. Ние наемаме умни хора, за да ни казват какво ние да направим“.
Източник: profit.bg