logo

Искате да пробиете в силно конкурентен и наситен пазар?

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Планирате да изградите нов бизнес и да навлезете в силно конкурентен и наситен пазар? На пръв поглед, задачата може да изглежда много трудна, дори непостижима, но в крайна сметка си струва да опитате, имайки предвид, че бизнес решенията, които изглеждат най-страшни, са тези, които ще помогнат на вашето развитие и растеж.

Решението ви не трябва да бъде определено само и единствено от нивото на насищане в желания пазар. Истината е, че решителните предприемачи предпочитат наситените пазари, тъй като това е знак за силен интерес и множество възможности.  

В последните няколко години имах възможността да бъда част от компанията, работеща в сферата на уеб програмирането - един от най-наситените и силно конкурентни пазари в момента. Като част от този екип, бях свидетел на огромен ръст на нашите акции, от гледна точка на броя клиенти и препоръки.

С този пример искам да кажа, че не трябва да взимате прибързано решение и да се откажете от идеята да изградите нов бизнес в привидно пренаситен пазар. Това са няколко стъпки, които ще ви помогнат да пробиете навсякъде.

Създайте собствена ниша

Най-лошото, което може да направите като предприемач, е да опитате да се конкурирате с всички компании от бранша. Това е най-сигурният начин да закопаете бизнеса си, преди дори да сте започнали.

Индустрията, в своята цялост, и вашата ниша са две напълно различни неща. Вашите конкуренти са единствено компаниите, които имат пазарен дял във вашата ниша, а не всички организации от бранша. Затова е важно да с фокусирате над точно определена част от даден бизнес отрасъл. Ако това ви донесе успех, не след дълго вниманието на всички от индустрията ще бъде насочено към вас.

Предложете услуга на по-ниска цена

След като се уверите, че сте в правилната ниша, може да се съсредоточи върху предоставянето на продукти или услуги, които са ясно различими или значително по-добри от това, което вече се предлага на пазара.

Имайте предвид, че клиентите обичат да имат различни опции, а това означава да предложите нещо, което не може да бъде намерено при вашите конкуренти.

Не може да отречем, че има хиляди фирми в една и съща индустрия, които продават сходни, а понякога дори идентични продукти. Въпреки това, все повече и повече компании стават част от  наситени бизнес пазари и продължават да печелят пари и да отбелязват ежегоден ръст на своите акции.

При по-обстоен поглед, ще откриете, че основният фактор за разграничаване между лидерите в бранша и техните конкуренти не идва от това, което правят, а от начина, по който го правят. Ние живеем в един свят, в който потребителите не задават въпроса „Има ли решение?“, а  питат „Кое решение е по-добро?“

Запитайте се какво е нещото, което вашият продукт или услуга предлага, а конкуренцията не. Когато получите отговора на този въпрос, съсредоточете всичките си усилия върху този уникален аспект на вашия бизнес.

Започнете като част от франчайз

Повечето хора поемат по този път само когато не разполагат с достатъчно средства или с нужните ресурси, за да започнат самостоятелен бизнес, който да оцелее при силно конкурентни условия.Това, което трябва да направите в този случай е да потърсите утвърдена във вашата ниша организация и да получите от нея лиценз, който да ви позволи да използвате името й за вашия бизнес.

Към този момент, все още не сте отделна фирма, за това е добре да се придържате към политиката на компанията-майка, докато не съберете достатъчно ресурси, за да се оттеглите и да започнете да работите за себе си.

Освен, че ви осигурява време да съберете нужните средства, франчайзът ви помага да разберете тънкостите в бизнеса, да получите необходимия опит в индустрията и да изградите собствена база от клиенти.

В краткосрочен или дългосрочен план, когато най-накрая прекратите договора с франчайза, ситуацията няма да е същата, както когато започвате от нулата. По-скоро, вашата организация ще изглежда като един вече добре установен бизнес, който е в процес на промяна на името.

Бъдете постоянно в крак с последните тенденции

Много индустрии са не просто наситени, но и подлежащи на бързо променящи се тенденции. Умните предприемачи винаги следят нововъведенията, навлизащи в тяхната нища.

Ако има нещо, което е напълно сигурно, то това е фактът, че търсене никога не е в застой и, че потребителите винаги искат повече. Уверете се, че предлагате актуални услуги и продукти, ако искате да изградите лоялна клиентска база.

Съберете група от експерти

Подходът към рекламата днес в голямата си част не отговаря на интересите и желанията на съвременния потребител. Причината за това е, че повечето фирми използват едни и същи думи и еднотипни апели в промотирането на своите продукти и услуги, до такава степен, че целият процес изглежда механизиран.

Понякога хората не разчитат на марковото име. Те се доверяват на хора като тях, на хора, на които се възхищават и на авторитети в бранша.

Съберете малка група от надеждни експерти, които ще свидетелстват за качеството на продуктите и услугите, които предлагате. Тази група може да се състои от хора от всевъзможни сфери на живота, които действително харесват вашия продукт и вярват във вашата марка.

Уверете се, че всеки един от тези хора има много последователи, особено в социалните мрежи. Тяхното влияние и обсег може да ви помогнат да превърнете вашия бранд в „утвърдено име“ и лидер в бранша.

Източник: manager.bg