logo

Не се опитвайте да продавате така

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Кое е най-глупавото, което човек може да стори, когато опитва да продаде нещо? Добър въпрос.

В далечното минало това е било да се втурва да предлага оферта, облякъл брандиран фирмен костюм в ярки цветове, който отдалеч изпраща сигнала "Ще се опитам да ви продам нещо!". Десетилетията на часове пред телевизионния екран накараха мнозина да свързват хората, облечени по този начин, със стереотипа за досадник, който говори със 100 думи в минута и информацията му е само хвалебствия за предмет, от който клиентът няма нужда.

В не чак толкова далечното минало най-глупавото нещо, което търговецът можел да стори, било да използва типичния дразнещ глас, когато се обажда с оферта по телефона. Да лицемерничи: "Как сте днес?".

Днес, голяма част от търговската комуникация се случва по електронен път – чрез имейли, в социалните мрежи. Ето защо може би най-глупавото нещо, което един търговец може да направи, е да пише до потенциални и реални клиенти, използвайки подчертано търговски език. В това отношение могат да се посочат десетки примери. Сред тях най-често се очертават клишираните, изкуствени фрази от сорта на "Благодаря ви за интереса към нашия продукт!", "Гарантираме потребителско удовлетворение!" и "Ако имате нужда от допълнителна информация, не се колебайте да се свържете с нас!".

Хората, които използват този език днес в дигиталната си комуникация с клиенти, забравят най-фундаменталното правило в продажбите чрез мрежата: бъдете максимално истински!

Замислете се. Целият успех на интернет платформите, достигнали колосален размер, като Facebook и LinkedIn се дължи на това, че те помагат на хората да определят себе си като личности. Да се идентифицират като уникални, със специални интереси и познанства. Затова златният стандарт в интернет комуникацията е "човек към човек". Всичко останало, което звучи като брошура, е считано от потребителите за безполезен спам.

От американското списание Inc.