logo

7 неща, с които младите предприемачи си губят времето

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Да бъдеш млад предприемач може да бъде наистина стресиращо, особено когато започнете да осъзнавате с колко малко време разполагате в рамките на един ден.

От вас ще зависи управлението на повече задачи и отговорности, отколкото когато и да е било във вашия живот. С присъщия ентусиазъм за всички млади професионалисти, вие ще приемете първите си проекти присърце и без да усетите, ще започнете да работите през уикендите и до късните часове на деня, само и само, за да свършите всичко на време.  

Колкото и вълнуващо да ви се струва приключението, което наричаме предприемачество, усилията, които ще трябва да вложите, за да поберете всички тези отговорности в рамките на един работен ден, носят със себе си изключително психическо и физическо натоварване.

За да бъдете успешни, ще трябва да се научите да управлявате времето си, а това изисква адресирането на най-често срещаните начини, по които младите предприемачи си губят времето:

1. Импровизация

Знаете ли какво трябва да направите, когато пристигнете в офиса, или просто опитвате да се адаптирате към ситуацията на място? Младите предприемачи често биват теглени в различни посоки през целия ден, било то от техните служители, партньори или доставчици, всеки един от които търси помощ за разрешаването на всевъзможни проблеми.

И съответно, тези предприемачи са по-склонни да избягват съставянето на предварителен план за деня. Това е грешка, която прави изключително трудно постигането, а дори и разбирането, на вашите основни приоритети.  Значително по-добре е да отделите 15 минути в началото на деня(или в предходната вечер), за да очертаете вашите приоритети за деня и да опишете как ще ги изпълните.

2. Управление на имейли

Лесно е да  прекарате целия си ден в писане и четене на съобщени, вместо да постигнете нещо значимо, особено когато носите отговорност за кореспонденция с множество потенциални купувачи. Ако електронната ви поща е пред вас през целия ден, всяко ново съобщение ще отнема вашето внимание от задачите, които трябва да завършите.  Вместо това, задайте  определени „комуникационни часове“ за деня, за да  избегнете постоянното разсейване.

3. Делегиране

Младите предприемачи нямат търпение да се захванат за работа и да изпробват идеите си, а това ги кара да ненавиждат мисълта, че някой друг може да поеме тяхната работа. По тази причина те избягват да делегират дори най-малките и незначителни задачи на останалите членове на своя екип.

Въпреки това, докато придобивате повече опит, ще научите колко важно е да използвате работното си време за това, което правите най-добре. Наемете хора, които вярвате, че ще свършат работата без вашия строг контрол.

4. Ненужни срещи

Срещите могат да бъдат полезни, а в много случаи са дори необходими, но те са и едно от нещата, които могат да ви изгуби най-много време  в случаите, когато те са по-скоро ненужни. Например, може да бъдете поканени на срещи, които не е задължително да посетите, особено ако някой от вашите служители може да отиде вместо вас и да ви докладва за събитието.

Освен това,  най-дългите срещи(тези, които траят повече от час) лесно могат да бъдат съкратени до половин час, ако не и да по-малко. Подбирайте добре срещите, за които ще отделите време.

5. Промени в инфраструктурата и процеса на работа

Новите стартъпи не могат да бъдат сравнени с добре смазаните машини в индустрията. Първоначалните ви планове за начина, по които ще изглежда вашия стартъп, най-вероятно няма се развият по начина, по който очаквате. Ще има спънки, грешки, разминавания в комуникацията и непредвидени обстоятелства, които ще пречат на вашата работа.

Анализирането, контрола и преструктурирането на тези системи може да отнеме часове от деня ви. Освен това, работата с недовършена инфраструктура ще ограничи вашите възможности. Дайте всичко то себе си, за да направите ясни, точни и целенасочени промени, които рационализират процеса на работа.  

6. Неяснота

Части от инфраструктурата и процеса на работа, които използвате във вашия стартъп, може да бъдат описани и планирани предварително, но много вероятно е още през първата или втората година от работата да се натъкнете на непредвидени ситуации.

Никой млад предприемач не отделя нужното времето, за да предвиди всяка променлива и да предначертае всяка роля и отговорност на служителите в компанията. От тук идва и неяснотата, която спъва нейното развитие.  

За да отстраните този проблем, опитайте да документирате колкото можете повече от процесите в работата и да опишете ясно и точно какво, кога, как и от кого, трябва да се направи.  

7. Нови идеи

Започнали сте бизнес, защото сте креативни, изобретателни и страстни - качества, които няма да изчезнат, само защото сте започнали бизнес. Докато вашата компания се развива, вие ще се натъкнете на множество нови идеи и направления, които ще ви изкушат да поемете в други посоки. Повечето то тях ще бъдат просто загуба на време, за това е добре да избягвате инстинкта, които ви кара да следвате всяка ваша прищявка.

Вместо това, съсредоточете вниманието си върху това, което е най-интересно или най-печелившо за вас.

Перфектният работен ден не съществува. Колкото и да се опитвате да контролирате организацията на задачите, в края на деня най-вероятно ще имате лист с неща, които не сте успели да завършите. Намирането на начин за справяне със стреса и приемане на факта, че нещата не винаги вървят по план, е също толкова важно, колкото отстраняването на всички навици, които ви губят времето и намаляват вашата продуктивност.  

Джейсън Демерс, основател и главен изпълнителен директор на AudienceBloom, за http://Entrepreneur.com