logo

4 типа клиенти, с които няма смисъл да си губите времето

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

За предприемачите и хората, които работят на свободна практика, изборът на правилните клиенти е от ключово значение за техния успех в бизнеса. Ако не харесвате хората, с които работите, с времето ще намразите и собствения си бизнес. Как обаче може да отделите добрите клиенти от онези, които ще направят живота ви много по-труден? Ето 4 типа клиенти, които трябва да избягвате на всяка цена.

1. Клиенти с огромно его

Най-вероятно сте имали работа с подобни клиенти. Те са онези, които са си изградили предварително подготвен план и не приемат никакви съвети от вас или от някой друг. Те ценят


собственото си мнение прекалено високо, за да ви позволят да им помогнете, дори когато това е за тяхно добро. Всеки опит да предложите обратна връзка или конструктивна критика може на навреди на егото на този клиент и да го накара да заеме дефанзивна позиция.

Как може да изградите здрава професионална връзка с някой, който не се интересува от обратната връзка? Моят опит показва, че усилията, които трябва да вложите, за да задоволите егото на трудния клиент, просто не си струват.

2. Клиенти, които не уважават вас или вашето време

Неуважителните клиенти, по подобие на егоцентричните, не могат да се фокусират върху нищо друго, освен върху себе си. Те нямат уважение към хората, с които работят.

Тези клиенти често пренебрегват времето и усилията, които вие влагате във всеки проект. Те често не спазват крайните срокове и ви оставят да вършите всичко в последната минута. Не е необичайно и в даден момент да решат, че нещо не им харесва, и да ви накарат да започнете от начало и да промените всичко.

Още по-лоши са клиентите, които често си позволяват да повишават тон и да се държат грубо с вас по време на работа. Когато става въпрос за отношения в бизнес среди, никой не заслужава да бъде третиран като нещо по-малко от професионалист. Няма смисъл дори да коментираме клиентите, които ви подлагат на вербален тормоз. Единственото действие, което трябва да предприемете, когато имате работа с такъв човек, е да му покажете вратата.

3. Клиенти, чиито ценности и интереси не отговарят на вашите

Клиентите, които не се интересуват особено от своите проекти, са различна порода от егоцентричните и неуважителните клиенти. Вместо да ви карат да изпълнявате всяка тяхна прищявка, те просто не се интересуват от нищо, което се случва по проекта.

Те най-вероятно няма да положат усилия, за да гарантират, че проектът ще бъде изпълнен по-възможно най-добрия начин, и няма да се интересуват от качеството на крайния продукт. В резултат на това на пазара може да се появи посредствен продукт, зад който да стои вашето име. Като предприемач мога да ви кажа, че не бих искала да попадна в подобна ситуация.

4. Клиентите диктатори

Светът не се нуждае от повече диктатори, а вие със сигурност нямате нужда от такъв клиент. Диктаторите са хора, които обичат да имат контрол над другите и не приемат не за отговор.

Работата с подобен клиент ще ви накара да се чувствате като птица, затворена в клетка. Тъй като тези клиенти искат да контролират всяко ваше действие, те няма да ви позволят да вземате собствени решения за развитието на проектите, по които работите с тях. Те не ценят вашите идеи и няма да ви позволят да използвате свободно опита и познанията, които сте натрупали през годините. Това преживяване ще ви накара да се почувствате използвани и манипулирани от вашия клиент като една проста кукла на конци.

В крайна сметка, единствено от вас зависи дали ще работите с такива хора. Бъдете внимателни и направете правилния избор, като откажете да си губите времето с подобни на тези клиенти.

Ариана О‘Дел, основател на Airlink Design, за Inc.com