logo

4 проблема, които измъчват дори и най-добрите екипи

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Ръководенето на екип е предизвикателство, което има своите плюсове и минуси. Може да разполагате с екип от талантливи и трудолюбиви хора, които непрекъснато ви вдъхновяват и ви помагат да продължите развитието на вашия бизнес, но това не означава, че няма да имате тежки дни, които ще поставят на изпитание вашите управленски умения. Работата ви като лидер е да разбирате нуждите и желанията на членовете на вашия екип и да им помагате да преодолеят всички проблеми, които могат да възникнат в процеса на работа.

Това са 4 често срещани проблема, които засягат дори най-добрите екипи.



1. Изобилие от предмети и събития, които отвличат вниманието на служителите

Напоследък говоря с все повече и повече изпълнителни директори, които ми казват, че най-големият проблем, който забавя реализацията на техните проекти, не са конфликтите на работното място, а честата загуба на внимание и концентрация от страна на служителите. Не може да се отрече, че хората днес са изправени пред такова изобилие от предмети и събития,отвличащи тяхното внимание, което няма аналог в човешката история. Независимо дали става въпрос за непрестанния поток от обаждания, имейли и известия или за честото разглеждане на постове в социалните мрежи, днес съществуват много неща, които могат да разсеят дори най-трудолюбивите служители.

„Тези фактори създават една своеобразна атрофия на производителността. Няма как да свършите качествена работа в подобна среда. Най-добрите членове на екипа са онези, които могат да се абстрахират от нещата, които ги разсейват, и да свършат голяма част от работата си, преди вниманието им да бъде привлечено от нещо друг. Всичко това обаче изисква огромна концентрация.“, казва Лиз Пиърс, главен изпълнителен директор на LiquidPlanner.

Пиърс препоръчва да отделяте поне два часа на ден, в които да изключвате всички известия и да не поглеждате социалните мрежи. Опитайте в това време да анализирате постигнатото през деня и това, което ви остава да свършите, за да си върнете фокуса върху важните неща.

2. Разединение в екипа

Здравословното разнообразие от мнения и идеи е полезно за напредъка на компанията, но на моменти може да създаде сериозни конфликти във вашия екип и да го раздели на лагери. Разрешаването на проблеми на конфликти между членовете на екипа може да бъде истинско предизвикателство, тъй като различните хора реагират по различен начин на всяка ситуация. Независимо дали става въпрос за намиране на решение на някакъв клиентски проблем или просто за температурата в офиса, следвайте тези три стъпки, за да се справите с конфликта в екипа.

Признайте, че конфликтът съществува - Най-лошото нещо, което може да направите, когато в екипа ви възникне конфликт, е да се преструвате, че той не съществува. Няма как да разрешите един конфликт, преди да признаете, че има такъв. Дискутирайте ефекта, който конфликта има върху вашия екип и насърчете всички негови членове да дадат предложения за неговото разрешаване.

Анализирайте ситуацията – След като стигнете до решение, което се приема от всички, следващата стъпка е да разберете причината, която е довела до конфликта. Тук е важно да позволите на членовете на екипа да изразят своите мисли и чувства и да опитате да разберете позицията на всеки служител. В зависимост от мащаба на конфликта, може да бъде полезно да разделите екипа на малки групи, с които да обсъдите проблема. Когато изложите открито всички факти, предположения и позиции, хората ще бъдат по-склонни да забравят за емоционалните си пристрастия и да разгледат ситуацията по обективен начин.

Стигнете до споразумение – След като целият екип разбира по-добре мотивите на отделните членове, всички трябва да решат какви действия да предприемат. Като вземете предвид изложените факти и предложения, вие и вашият екип ще можете по-лесно да постигнете споразумение, което да устройва всички.

3. Неравностоен принос

Силният екип се състои от различни типове личности. Това е предпоставка за здравословни дебати, които водят до напредък за компанията. Има обаче ситуации, при които някои хора поемат доминираща роля в екипа, докато други са твърде срамежливи, за да се включат с принос в дискусиите.

В тези ситуации е от изключително значение да насърчавате изразяването на различни идеи от всички слжуители. Ако един човек доминира дискусията, похвалете го за неговия принос, но не забравяйте да потърсите мнението на другите членове на екипа. От друга страна, ако един от членовете на екипа се страхува да изрази своите мисли по въпроса, не го подтиквайте директно, а опитайте да създадете една отворена атмосфера на работа, която да му предостави възможността да говори свободно и да изказва своето мнение.

4. Липса на мотивация

Има момент, когато на вашите служители ще им липсва мотивация и желание да поемат инициативата. Причините за това могат да бъдат най-различни, така че е много важно да разберете какво стои зад липсата на екипен дух.

Важно е да се захванете с разрешаването на проблема възможно най-бързо, защото с времето той може да стане по-сериозен и да се превърне в истинска криза. Освен това, правенето на малки неща, които всеки ден могат да помогнат за мотивирането и вдъхновяването на екипа, могат да предотвратят проблема изцяло.  Ето и няколко ефективни тактики, които може да използвате, за да мотивирате служителите си да дават най-доброто от себе си всеки ден:

Уверете се, че заплащането им отговаря на техните залуги

Осигурете им приятна и позитивна работна среда

Насърчете ги да се самоусъвършенстват

Не наказвайте неуспехите

Задавайте ясни цели

В края на краищата, въпреки че здравословните дебати и разнообразните мнения са в основата на ефективния екип, вие искате вашият отбор да бъде обединен поне в един аспект – постигането на възложените цели. Докато вие продължите да се държите като добър лидер, като разрешавате създалите се конфликти и вдъхновявате сътрудничеството, може да очаквате само добри неща от вашите служители.

Джон Бойтнот, журналист и дигитален консултант, за Inc.com