logo

3 от най-големите лидерски грешки, които допускат хората

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Едно от най-ценните качества, които един лидер трябва да притежава, е да може да изгражда самочувствие, самоувереност и самоуважение в своя екип. Като лидер, вашият избор, особено грешният, засяга целия ви екип.

Световноизвестният бизнес лектор Брайън Трейси представя 3-те най-големи грешки, които хората на ръководни позиции допускат и дава някои решения. Според него всеки човек има неограничен потенциал и може да постига големи успехи в подходящата среда.

Лидерът е най-важният човек във всяка организация! Той “задава тона” по начина, по който се държи, говори, отговаря на другите и се отнася с хората ежедневно. Хората са склонни да следват лидера, защото имитират поведението му, и така една добра дума към служител може да го накара да се чувства щастлив през целия ден. Когато съзнателно отделяте време да изграждате самочувствието на вашите хора, едновременно премахвате и страховете им, които ги спират да дават най-доброто от себе си. Трите големи лидерски грешки, от които всеки ръководител трябва да се пази, са:

1.Критикуването

Внимавайте с критиките! Хората правят грешки и когато ги допуснат, фокусирайте се върху решението. Съсредоточете се върху това, което може да се направи, а не кой го е направил и кой е виновен. Разрушителната критика намалява самочувствието и пречи на човека да дава максималното.

Ако не ви е приятно да се държат с вас по някакъв начин, защо ще се отнасяте така към някой от екипа си?

2. Оплакването

Хората, които се оплакват, винаги търсят някого, на когото да споделят какво ги тормози. Такива хора се социализират заедно. Оплакванията се превръщат в техен естествен начин на живот. Но и тук проблемът е сериозен, както с критиките - и в двете ситуации вие заставате като жертва. Чувствата, които пораждат оплакванията, са на слабост, ярост, несигурност, а такива трябва да се потушават в работна среда. Като лидер, вашата работа е да се намесите активно, да поставите картите на масата ясно и да обсъдите ситуацията. Търсете начини да подобрите ситуациите, но никога не се оплаквайте!

3. Осъждането на другите за техния избор

Когато осъждате други хора, вие деморализирате слушателя и обекта и така понижавате самочувствието им. Не критикувайте нито клиентите, нито конкурентите си. Използвайте енергията, която ще вложите в това, за да намирате решения - така вървите напред и подобрявате ефективността си.