logo

Щастливи и успешни на работното място в 10 стъпки

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

В свят, в който човек е на един клик разстояние от хиляди съвети и препоръки за това как да подобри своя живот, както в професионален, така и в личен план, може да изглежда иронично, че най-простите неща често са тези, които унищожават нашата продуктивност и ни правят нещастни.

Моят опит показва, че повечето проблеми, които хората имат на работното място, всъщност нямат много общо със самата работа. В основата на всички трудности и изпитания на работното място стоят междуличностните взаимоотношения в компанията.

Това са 10 неща, които трябва да спрете да правите, независимо дали

сте служител или ръководител, ако искате да бъдете щастливи и успешни на работното място.

1. Не чакайте разрешение

Понякога най-сдържаните и предпазливите служители не са най-добрите в постигането на резултати. Хората, които дават най-доброто от себе си и разбират, че тяхната работа е да създадат нещо стойностно, а не просто да отговарят на предварително зададените изисквания, са най-ценните служители в компанията. Не чакайте за разрешение, за да разкриете пълния си потенциал.

2. Не позволявайте на никого да убие вашата мотивация

Тук не става въпрос за хората, които ще се опитат да си припишат заслугите за вашите постижения, а за онези, които по някаква причина, било то от завист или страх, искат да смажат вътрешната ви страст и мотивация, която влагате във вашата работа. Когато отивате на работа с убеждението, че имате нужните способности и умения, за да промените нещата към по-добро, много хора ще започнат да ви приемат като конкурент и заплаха за установеният ред, с който те са свикнали. Не позволявайте техните комплекси и несигурности да разрушат вярата ви в самите вас.

3. Не забравяйте уроците, на които са ви научили трудните хора

Не мога да ви опиша колко често хората ме питат за съвет как да се справят с труден човек, независимо дали става въпрос за колега, шеф или служител. Разбира се, трудните хора често могат да бъдат досадни и изнервящи, но контактът ви с тях ви учи как да бъдете по-добър лидер и колега. Бъдете търпеливи и никога не забравяйте уроците, които сте научили от трудните хора.

4. Не отвръщайте на токсичните хора със същото

Има съществена разлика между трудните хора и токсичните хора. Ако искаме да постигнем успехи, както в личен план, така и в професионален, от изключително значение е да се разграничим от хората, които имат навика да си създават врагове, да изгарят мостове и да се държат по начин, който смятаме за неетичен. Именно това са хората, които могат да бъдат описани като токсични. Не позволявайте вашата репутация да стане жертва на тяхното отровно жило.

 5. Спрете да обещавате повече, отколкото можете да изпълните и започнете да давате повече, отколкото сте обещали

Въпреки че вярвам в принципа - „Винаги правете това, което казвате, че ще направите“, аз също така съм привърженик и на максимата - „Правете повече, отколкото сте обещали“. Независимо дали имате работа с ваш колега, доставчик или клиент, спрете да говорите за продукта, който можете да създадете, и предприемете реални действия за неговата реализация.

6. Забравете за перфекционизма

Проблемът в търсенето на съвършенство идва не само от факта, че то е недостижимо, но и от това, че то е изключително ограничаващо за развитието на един човек. Търсенето на перфекционизъм в един момент може да ви остави с чувството, че знаете и можете всичко. Не се поддавайте на илюзията, че сте стигнали върха на вашето развитие и че няма нещо, което да може да подобрите.

 7. Спрете да живеете с проблемите от миналото

Както вече казахме за трудните хора, проблемите и препятствията са малки златни мини, криещи ключа към успеха. Питате се защо? Помислете за най-великите изобретения на човечеството. Какво е общото между компютъра, автомобила, телефона и първата ваксина? Всички те са създадени, за да разрешат някакъв проблем. Спрете да мислите и да се притеснявате за проблемите от миналото и започнете да търсите нови проблеми, които да разрешите, защото именно те откриват пред вас огромни възможности за успех.

8. Не приемайте всичко сериозно

Всеки ден ние имаме възможността да променяме света около нас. Понякога това е толкова просто, колкото да накарате някой да се усмихне, когато той има нуждата да забрави за своите проблеми поне за миг. Освен това, чувството за хумор може да окаже положително влияние на вашата кариера. Прочуване на Robert Half International е установило, че 79% от финансовите директори смятат, че чувството за хумор е много важно за приспособяването към новото работно място.

9. Спрете да се съгласявате с всичко

Въпреки че скромните и изпълнителни хора имат предимство пред останалите, що се отнася до интервютата за работа, прочуване на Truity, в което са участвали повече от 25 000 души, установява, че тези качества оказват неблагоприятно влияние върху шансовете им да получат увеличение на заплатата и повишение в бъдеще.

Всички бизнес лидери, които познавам, ми казват че искат техните служители да изразяват мнението си по-често. Те искат съпротива, искат хора, които да поставят под въпрос техните решения. Спрете да се съгласявате с всичко и не се страхувайте да споделяте вашите идеи.

10. Не си мислете, че сте стигнали дотук сами

Когато постигнете вашите професионални и житейски цели, обърнете поглед назад, за да оцените хората, които са повярвали във вашите умения и таланти и са ви дали шанса да стигнете дотук. Помислете за хората, които са ви вдъхновили да вярвате, че някой ден може да се превърнете в човека, който сте днес. Важно е винаги да помните хората, които са ви помогнали в миналото, и да цените тези, които стоят до вас в настоящето.

Както казах в началото, живеем в свят, в който сме на един клик разстояние от хиляди съвети и препоръки за това какво трябва да започнем да правим, за да да живеем по-добре и да бъдем щастливи. Може би обаче тайната към щастието се крие не само в нещата, които трябва да правим, но и в нещата, от който трябва да се откажем, защото именно те са тези, който ни пречат да достигнем пълния си потенциал.

Тод Нордстрьом, директор съдържание в O.C. Tanner Institute, за Inc.com