logo

Навиците, които ще ви направят по-добър лидер през новата година

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Да бъдеш добър лидер не е никак лесно, но когато осъзнаеш какво е нужно за целта, разбираш, че това е напълно постижимо и че то носи със себе си много предимства.

Колкото по-добре се справяте в ролята си на лидер, толкова по-малко време ще отделяте за управлението на вашите служители и толкова повече за това да им помагате да се развиват и растат професионално.

Микромениджмънта води до стрес, апатия и слабо изпълнение на служебните задачи, а лидерството вдъхновява, мотивира и повишава продуктивността.

Това са пет прости навика, които може да усвоите, ако искате да станете по-добър лидер през новата година.

1. Бъдете ангажирани

Според едно проучване около 70% от работниците не са ангажирани със своята работа, а това създава голямо напрежение върху техните ръководители, които трябва да ги мотивират и да ги накарат да вложат нужните усилия и ентусиазъм, за да постигнат желаните резултати.

Интересното в случая е, че други изследвания в областта на мениджмънта показват, че нивото на  ангажираност на лидерите е подобно на това не техните служители.

Не мисля, че това е съвпадение. Как може да очаквате от вашите подчинени да са ангажирани с работата, когато самите ви не сте?

Ангажираността е заразна, ако дадете личен пример, като покажете по-голям интерес и по-активно участие в задачите, това ще се отрази положително и на вашите екипи. Ангажираните екипи са по-лесни за мотивация, имат нужда от по-малко управление и постигат по-високи нива на производителност.

2. Бъдете добри

Както казват някой хора: „Добре е да си важен, но по-важно е да си добър“. Може да звучи клиширано, но това не го прави по-малко вярно. Логиката е проста, всеки обича да работи с хора, които познава и харесва, а когато се държите добре с останалите, вие ставате значително по-харесвани.

Разбирам, че всички сме под напрежение и под натиска на крайните срокове, но в крайна сметка ще постигнете много по-добри резултати, ако се държите учтиво и любезно, отколкото ако сте рязък и груб.  

3. Покажете интерес

Проявяването на интерес към вашите служители показва, че ги уважавате и цените. Прекалено много шефове демонстрират пълно пренебрежение към своите подчинени, като по този начин те просто намаляват тяхната ангажираност още повече.

Когато често задавате на служителите си въпроси, било то за личния им живот или за бизнеса, вие изграждате човешка връзка с тях, която ще накара членовете на вашия екип да ви уважават и да ви имат повече доверие.  

Когато предложих това на един мениджър, с когото работех преди време, той ми каза, че би искал да го направи, но не знае какво да каже или да попита.

 Обикновено едно просто „Как си?“ или „Какво мислиш?“ е достатъчно, за да разберете повече за вашите служители и те да разберат повече за вас.

4. Бъдете себе си

Хората винаги разбират, когато се държите неестествено и не сте себе си, а това създава усещане за липса на доверие и съмнение, което унищожава способността ви да ръководите.

Аз съм голям фен на автентичното лидерство, но когато използваме етикети като „автентичен“, ние всъщност караме нещата да изглеждат по-сложни, отколкото са всъщност.

Просто останете верни на себе си и не се правете на нещо, което не сте.  

5. Признайте грешките си

Ако направите някаква грешка, достатъчно е просто да си признаете, да се извините, ако е необходимо, и да продължите напред. Признанието показва смиреност и разбиране, че не сте безгрешен. То показва, че не се страхувате да поемете отговорност за грешките, а това насърчава и останалите да направят същото.

Когато станете по-добър лидер, то ще има положителни ползи както за вашата компания, вашите екипи, така и за вас и като приемете тези прости навици, ще започнете да виждате подобрения във вашето лидерство веднага.

Гордън Тредголд, основател на Gordon Tredgold LLC, за Inc.com