logo

Навиците, заради които ви уважават по-малко на работа

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>45</b><br />

Някои аспекти на офис етикета са всеобщи. 

Други не са, но са устояли на изпитанията на времето и са се доказали като валидни за конкретното работно място. 

При всички случаи, много от служителите в компаниите са по-малко уважавани заради навици, които са развили във времето и демонстрирано от тях поведение. Например какво? Американският сайт Business Insider посвещава материал на темата. Авторите изброяват 11 навика на много от съвременните офис служители, заради които те са по-малко уважавани в работната среда. За някои, хората вероятно се досещат, че им пречат, но други може би са неосъзнати. Можем да погледнем обективно и на поведението на другите и на собственото си поведение и може би, да открием някои изводи за себе си. Ето за какви навици става дума: 

Прекомерно споделяне. Купонът през уикенда или спомените за бившата приятелка, приятел или за случките с компанията са интересни, но разказването и споделянето на твърде много такива истории може да остави в другите впечатление, че сте нарцистични или самотни. В по-лошия случай, дори тези истории в прекомерно количество може да се изтълкуват като признак, че сте недискретен човек. Винаги започвайте история и я оставяйте в известен смисъл незавършена. Ако ви бъдат зададени последвали въпроси, тогава разкажете. 

Оплакване. Хубаво е да има фирмена среда, в която човек се чувства свободен да споделя недостатъците на работното място. Но прекаленото оплакване за всичко може да създаде впечатление, че сте негативен човек. То ще пречи на просперитета ви на работа и на това доколко ви харесват другите. 

Лъжи на дребно или кражби. Някои хора мислят, че казването на малка лъжа, "която не засяга никой", е простено. Или че офис вещите са всеобщи и може да се взимат за вкъщи без да е разговаряно с когото е необходимо. Малките прояви на неетично поведение обаче внушават на колегите, че човекът би нарушил и по-големи правила, би престъпил законови и морални граници в по-сериозни случаи.

Кръшкане от работата. Работните дни са достатъчно трудни, за да се товарят околните и с поемането на това, което колегата е трябвало да свърши, но си е тръгнал. Положете усилия или потърсете друга работа, която ви мотивира

Закъсняване. Ако го правите редовно, хората ще се уморят да чакат винаги вас. Това ви прави да изглеждате егоистични, неорганизирани, човек който не уважава времето на другите. Има множество инструменти, които ще ви помогнат да станете по-точни. Работете над себе си.

Оправдаване. Споделяне на драмата. Никой няма време да слуша това. Животът може да бъде предизвикателство за всички в един или друг момент. Да споделите емоция веднъж не нещо лошо, но ако го правите редовно, хората ще бягат от вас в момента, в който ви зърнат. 

Клюкарстване. Да, на колегите ще им бъде любопитно да разберат какво става с повишението на Мария или брака на Бил, но в същото време те съдят и за вас, който им разказвате тези неща. 

Грубо поведение. Ругаенето е често срещано в наши дни - по телевизията, в офиса. Но това не го прави приемливо по мнение на околните. 

Твърде спортно и неглежирано облекло. Страхотно е, че много офиси не изискват вече да се носи само костюм с вратовръзка. Но твърде късите и пижамоподобните панталони са част от дрехите, които ни правят да изглеждаме по-малко достойни за уважение, дори в петък. Съвет: Винаги е добре да се обличаме една идея по-хубаво от нивото, което е прието във фирмата. Ще се чувствате по-професионално и хората ще ви се възхищават повече за усещането ви за стил.

Лицемерие. Да не говорите в съответствие с постъпките ви и начина, по който действате, не е стратегия, която ще ви послужи в дългосрочен план. Бъдете постоянни в действията и думите си и хората ще ви се доверяват. 

Обвиняване на другите. Хората приемат и уважават тези, които поемат отговорност за собствените си действия и опит. Да горите другите на кладата ви прави да изглеждате безотговорни и жалки. Възможностите за лидерство идват само при тези, които са се държали отговорно и са издигали околните, вместо да ги унищожават.