logo

Как мениджърите демотивират своите служители

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Малко неща могат да струват толкова скъпо на една компания колкото един мениджър, който убива мотивацията на своите служители.

Най-страшното в случая е всъщност колко често срещана е липсата на мотивация. Проучвания на Gallup показват, че повече от 70% от служителите в САЩ например считат себе си за неангажирани и незаинтересовани от своята работа.

Всички компании знаят колко важно е техните служители да бъдат мотивирани и ангажирани, но повечето не търсят отговорност от мениджърите си за създаването на работна среда, която да помогне за постигането на тази цел. 

Според същите проучвания на Gallup, цели 70% от мотивацията на служителите зависи от действията и поведението на техните ръководители. От тук идва и изразът: „Хората не напускат компании, те напускат шефове“. 

Тук следват 7 навика на мениджърите, които трябва да бъдат изкоренени, ако искат да имат мотивирани и ангажирани служители.

1. Създават множество глупави правила

Всички бихме се съгласили, че на работното място трябва да има правила, но това не означава да се примиряваме с недомислени и откровено глупави опити за създаване на ред. Независимо дали става въпрос за прекалено строги правила за присъствие, почивка и работно време или за ограничения и забрани за използването на социални мрежи, дори една шепа ненужни правила могат да бъдат достатъчни, за да подлудят хората. Когато служителите имат чувството, че зад рамото им постоянно наднича „големия брат“, те ще намерят друго място, където да продължат своята кариера.

2. Не оценяват по достойнство труда и постиженията на служителите

Лесно е човек да подцени силата на комплимента и похвалата, особено когато става въпрос за най-можещите служители, които търсят мотивация вътре в себе си, а не във външни фактори. Въпреки това, истината е, че всички обичат да се чувстват ценени, а това важи в особена сила за онези, които дават всичко от себе си в работата. Мениджърите трябва да разговарят по-често със своите служители, за да разберат какво ги мотивира и ги кара да се чувстват добре(за някои това е повишение на заплатата, а за други публично признание) и след да възнаградят по съответния начин за добре свършената работа.

3. Назначават и повишават грешните хора

Трудолюбивите и отдадените служители искат да работят с професионалисти, които споделят тяхната работна философия. Когато мениджърите не влагат нужното време и усилия, за да наемат правилните хора, те демотивират своите екипи, които са принудени да работят с някой, който не пасва на тяхната култура и динамика.

Още по-лошо е когато тези хора получават повишения.

Когато се скъсвате от работа, за да получите повишение, а позицията е дадена на някой друг някой, който не е свършил дори половината от вашата работа, няма начин да не го приемете като лична обида. Не се учудвайте, когато талантливите ви служители напускат, ако сте ги подминали за сметка на някои по-некомпетентен.

4. Третират всички по един и същ начин

Макар че тази тактика може да бъде успешна за децата на училищна възраст, нещата изглеждат по малко по-различен начин на работното място. Този подход показва на най-талантливите служители, че независимо от това колко добре се представят и колко важни са за компанията, те винаги ще бъдат третирани по същия начин, по който и колегите им, които просто изпълняват ежедневните си задачи, чакайки края на работния ден.

5. Толерират лошото представяне

Музикантите казват, че групата е толкова добра, колкото е най-слабият и член. Същото важи и в бизнеса. Когато позволите на слабото звено във вашия екип да продължи безнаказано с лошото си представяне, вие дърпате надолу всичките целия отбор, включително и най-добрите служители.

6. Не спазват обещанията си

Когато обещавате нещо на вашите служители, вие поставяте себе си в позиция между това да ги направите много щастливи и това да видите как ви обръщат гръб. Ако спазвате обещанията си, ще се издигнете в очите на служителите си, доказвайки се като надежден и честен ръководител. От друга страна, ако пренебрегвате поетите ангажименти, ще бъдете приети като несериозни и непочтителни. Все пак, ако шефът не спазва обещанията си, защо биха го направили всички останали? 

7. Проявяват апатия към служителите 

Повече от половината хора, които напускат своята работа, достигат това решение заради обтегнати отношения с шефа. Успешните компании отделят специално внимание на отношенията между ръководител и подчинен. Те знаят, че мениджърите им трябва да намерят добър баланс между това да бъдат професионалисти и да бъдат хора. Това са шефовете, които празнуват успехите на техните служители. Те са съпричастни с трудните моменти, през които преминават подчинените им. Ръководителите, които не проявяват позитивно отношение, винаги може да очакват голям брой напускащи служители. Невъзможно е да работите за някой повече от 8 часа на ден, ако единственото нещо, от което се интересувате, са вашите резултати.

............

Травис Брадбъри, автор на бестселъра „Emotional Intelligence 2.0“ и съосновател на TalentSmart, за LinkedIn.com