logo

Как лошите лидери убиват мотивацията на екипа

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

В кариерата на всеки шеф идва момент, в който трябва да реши какъв тип лидер иска да бъде.

Може да бъдете велик лидер, който използва позицията си, за да мотивира и вдъхнови другите и да създаде организация, която да кара служителите да работят с удоволствие и да се гордеят от своя принос. Или може да бъдете лидер, който използва своята власт, за да направи точно обратното.

Лидерският подход, който ще решите да следвате, ще окаже пряко влияние върху вашата фирмена култура. От вас зависи да дефинирате, изградите и поддържате една завидна фирмена култура, която да привлича най-добрите таланти към вашата компания.

Добрите лидери имат високи стандарти за начина на поведение и представяне на работното място, които важат не само за техните служители, но и за самите тях. Те определят принципите и ценностите на организацията и се придържат яростно към тях. Лошите лидери, от друга страна, не разбират какъв е истинският смисъл на властта и не я използват по правилния начин.

И така, как можете да избегнете създаването на токсична работна култура, която убива мотивацията на вашия екип? За начало избягвайте тези 4 неща, които често са правени от лошите лидери.

1. Поощряват токсичните служители

Нека си представим една ситуация, в която най-вероятно сте попадали. Обикновено тя включва член на екипа, който не е освободен от работа, въпреки лошото си представяне, създаване на конфликт с клиенти или неразбирателство с колеги. Вместо да бъде уволнен, проблемният служител остава на работа и продължава да печели същите пари, които вземат неговите значително по-добри колеги.

Тази ситуация създава редица вредни последици за компанията, включително:

Създава прецедент, който показва, че лошото поведение не само се толерира, но и се възнаграждава.

Води до възмущение сред най-талантливите, които влагат огромни усилия, за да правят нещата по правилния начин.

Показва, че отговорността не се цени.

Показва липса на лидерски умения и почтеност у шефа, който отказва да освободи проблемния служител.

Лидерите носят отговорността за определяне на стандарт на поведение, работата и отчетност. Единственото нещо, което е по-лошо от толерирането на неприемливо поведение, е неговото възнаграждение.

2. Опитват да контролират всичко

Ако искате да имате организация, в която всеки член на екипа има нужната свобода и автономност, за да разгърне пълния си потенциал, не може да си позволите да контролирате всяко действие и да се превърнете в ужасен микромениджър.

Личният опит показва, че жаждата за контрол идва от дълбоко чувство на несигурност, силно развито его и нереална самооценка. В повечето случаи шефът, който е маниак на тема контрол, не осъзнава, че истинската сила на лидера идва от неговата способност да овластява другите. Вместо да споделят властта си с другите, те я пазят за себе си, защото тя е единственото нещо, което може да задоволи тяхното его и да прикрие техните комплекси.

Когато пречите на хората да поемат отговорност за тяхната работа и роля в компанията, вие убивате тяхната креативност и ограничавате способността им да се представят в най-доброта си светлина. По този начин ги ограбвате от естественото им желание да допринасят за развитието на нещо по-голямо от самите тях и ги карата да се чувстват незначителни и некомпетентни, а това е последното нещо, което искате от служителите.

3. Не дават личен пример

Твърде много лидери не се възползват от възможността да дадат личен пример как хората да се държат и представят на работното място.

Вашата отговорност като лидер е да зададете тон, който да бъде следван. Вие трябва да бъдете промяната, която искате да видите. От вас зависи дали служителите ще се придържат към стандартите за поведение, култура и представяне на работното място, които сте задали.

От вас зависи да се отнасяте добре с останалите и да изграждате страхотни екипи, с които да се гордеете.

4. Избират си фаворити

Демонстрирането на по-специално отношение към определени хора, или така нареченото фаворизиране, е сигурен начин да създадете конфликти и недоволство. Това може да се осъществи под формата на повишаване на хора, които не заслужават и създаване на близки до шефа лагери и групички, които се радват на специфични привилегии.

Друг пример са случаите, в които не отдавате заслуженото на точните хора и преписвате техните постижения на някой друг служител.

Това изпраща ясното послание, че вашата компания е несправедлива. По този начин показвате, че колкото и усърдно и качествено да работи някой, той никога няма да получи повишение или бонус със същото темпо, с което го получават членовете на екипа, които са близки до вас.

В края на краищата, вие решавате какъв тип лидер искате да бъдете. Ако не харесвате това, което виждате, когато погледнете вашият екип и бизнес, трябва да осъзнаете, че вие сте създали тази атмосфера и култура на работа, било то умишлено или не, и че от вас зависи да направите промяната, която искате да видите у останалите.

Андрю Томас, основател на Skybell, за Inc.com