logo

Грешният вид PR история

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Всеки ден получавам десетки прессъобщения от компании, които анонсират продукти. Ето пример от реалната практика. Името на изпращача е променено.

"Бихме искали да ви представим компания Acme – нов доставчик на облачни компютърни решения. Acme си зададе въпроса "Защо CRM софтуерът не се свързва по-лесно с телефонните центрове на компаниите?” и когато не успя да получи задоволителен отговор, създаде своята система...”



Да анализираме. Тук се разказва история. Давам им точки за това. По-добре е, отколкото да ме заслепят със списък на продуктови решения и настройки от новосъздадения им бизнес. Въпреки това, обаче, историята на компанията разказва за самата нея. А, честно казано, никой въобще не го е грижа за този разказ. Това е корпоративен еквивалент на съчинение по тема "Как прекарах ваканцията си".

Маркетинг стилът "вижте ни колко сме умни" стана печално често срещан в пост-Facebook епохата. Някои представители на бизнеса, особено младите, изглеждат убедени, че бизнес комуникацията се състои от това компанията да разказва за себе си. Но бизнесът никога не съществува за себе си и нещата не се въртят около него. Той винаги е за клиента.

По ирония, телефонните центровете, за които прессъобщението по-горе говори, винаги са изпълнени с истински потребителски истории, които само чакат да бъдат разказани. Хората, които работят в тях, са под стрес, защото трябва да се справят с проблеми бързо. Скоростно да си набавят данните, от които се нуждаят. Клиентите разговарят с тях, когато се колебаят какво да си купят. Изпълнителните директори осигуряват чрез тях поддръжка на услуги и се надяват да повишават продажбите чрез работата им. Имайки предвид, че в телефонните центрове се случва толкова много, прессъобщението би работило повече, ако в него се разкаже човешка история, житейски проблем, дори драма.

Идеята е, че е най-важно в маркетинга да се разказва на клиентите тяхната история, не истории, свързани с фирмата, със създаването й, обновяването, развитието, асортимента и всички други видове неин прогрес. Клиентът преди всичко. Това е пиарът.

По съвет на Джефри Джеймс – редовен онлайн автор на Inc.com