logo

Глупавите мениджърски грешки, които карат най-добрите служители да напускат

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/var/www/framework/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Чували ли сте израза: „Когато сочиш някого с пръст, три пръста сочат към теб”?

Това важи в особена сила, когато става въпрос за работата на мениджърите във всяка компания. Когато екипният дух е нисък, хората ви избягват по коридорите, а най-добрите ви служители напускат работа, може би е време да приемете, че проблемът е във вас.

Ако имате привилегията да носите титлата „мениджър“, трябва да си поставите за приоритет да се за запознаете с най-честите причини, които карат служителите ви да се потърсят друго работно място.

Ето и четири от тях:

1. Мениджърите тормозят служителите си

Емоционалният ефект, рискови фактори и последиците от тормоза на работното място могат да бъдат огромни и да струват скъпо на бизнеса.

Според проучване на Института за насилие на работното място (Workplace Bullying Institute) в САЩ, близо една пета от всички американски работници съобщават, че са ставали жертва на тормоз на работното място. Знаете ли коя е най-тревожната част от тази статистика? В 61% от случаите тормозът идва от техните шефове.

Как може да преценим дали работим за подобен мениджър? Тук не става въпрос за строгия шеф, който отправя сурова и откровена конструктивна критика, целяща да подобри вашето представяне, а за този, който ви залива с агресивни обвинения и нападки, чиято цел не е да дадат адекватна оценка на вашата работа, а да ви изплашат и унижат като човешко същество(в много случаи пред очите на вашите колеги).

Беърд Брайтман, поведенчески учен и консултант, твърди, че „агресивността(както вербална, така и визическа) подкопава чувството за безопасност в офиса и кара хората да пренасочват ресурси, отделени за продуктивната работа, към отбранителни действия.“

2. Мениджърите не поощряват своите служители

Прочуване, проведено от Zenger / Folkman, в което вземат участие близо 8 000 мениджъра, разкрива, че почти 40% от мениджърите никога не хвалят своите служители за добре свършената работа. Това е сериозен проблем, защото същото проучване установява, че готовността на мениджърите да дават позитивна обратна връзка е един от водещите фактори, които определят  дали служителите им ще ги възприемат като ефективни и искрени комуникатори.

Освен това, има много други изследвания, които показват, че позитивното отношение на шефовете подобрява значително продуктивността на техните служители и крайните резултати за компанията.  Според проучване на психолога д-р Маршал Лосада, високоефективните екипи получават почти шест пъти повече позитивни отзиви и похвали от най-непродуктивните отбори.  

3. Мениджърите си приписват заслугите за работата на своите служители

Последният пример за тази лоша тенденция идва от прочуването на компанията BambooHR, която е помолила 1 000 служители, базирани в САЩ, да оценят 24 често срещани типа на работно поведение от „напълно приемливи“ до „крайно неприемливи“. Компанията е установила, че 63% от запитаните са отговорили, че поведението на мениджърите, които си приписват всичките заслуги за даден успех, е напълно неприемливо и че това е нещо, което може да ги накара да напуснат работа. Това важи в особена сила за жените, участвали в прочуването, 71% от които казват, че това е най-големият проблем при лошите шефове.

4. Мениджърите не се интересуват от баланса между професионалния и личния живот на своите служители

Въпреки че гъвкавото работно време и работата от разстояние стават все по-популярни, по-голямата част от мениджърите все още диктуват и контролират количеството работа и времето, което хората отделят за своите професионални задължения.

В резултат на това личният и семейният живот на хората страдат в името на работата. Претоварването на работното място често се свързва с 50-часовите работни седмици, липсата на време за почивка и очакванията към служителите, които трябва да са в постоянна готовност за работна комуникация.

Това води до сериозни здравни рискове, подсилени от високите нива на стрес, липсата на сън и конфликта между работата и личния живот на хората.

В едно съвместно прочуване на Harvard Business School и Станфордския университет бе установено, че дългите работни часове водят до прегаряне и развиване на вредни навици като тютюнопушенето и алкохолизма.

Доброто заплащане винаги е важно, но в крайна сметка, най-голямата мотивация на служителите е вътрешна. Вашата работа като мениджър е да им осигурите това, от което се нуждаят, за да успеят, и да ги накарате да се чувстват ценени и уважавани като човешки същества.

Когато успеете да го направите, ще им дадете много причини да стават всяка сутрин с готовността да допринесат за развитието и растежа на вашата компания.

Марсел Шуантес, основател на Leadership From the Core, за Inc.com