logo

Важните качества, които се търсят днес в кандидатите за работа

<br />
<b>Notice</b>:  Undefined variable: news in <b>/home/framework/public_html/app/views/business-catalog.bg/n/index.php</b> on line <b>42</b><br />

Впечатляващата автобиография и многобройните препоръки не са гаранция, че кандидатът за работа е правилният избор за вашата компания. Макар че те са доказателство за високото ниво на квалификация на кандидата, има други, по-малко осезаеми и по-трудни за разпознаване качества, които говорят повече за неговото бъдещо представяне в работата.

От Inc.com цитират шест предприемачи, които споделят какви качества търсят у своите бъдещи служители.  

1. Не носят само автобиография

Когато кандидатът носи на интервюто за работа материали, които дори не са му били поискани, той показва, че е организиран и отговорен, казва Ким Кауп, съосновател на ZinePak.

„Кандидатите, които идват добре подготвени за интервюто за работа, показват внимание към детайлите и интерес към организацията. При нас предимство имат хората, които носят със себе си не само своята автобиография, но и допълнителни материали, свързани с тяхната предходна работа, както и препоръки от техните мениджъри. Този навик говори много за кандидата, преди той да си е отворил устата“, добави тя.

2. Демонстрират внимание към детайлите

Майк Подесто, основател и главен изпълнителен директор на търсачката за работа Find My Profession, използва един хитър трик, за да разбере дали кандидатите за работа отделят внимание на малките детайли. От Find My Profession умишлено допускат правописни грешки в длъжностната характеристика, които трябва да бъдат отбелязани от потенциалните служители.  

„Вниманието към детайлите е много важно качество, което търсим у кандидатите за работа при нас. Моята малка тайна е, че в обявите за работа заявявам, че кандидатите ще спечелят бонус точки ако отбележат правописните грешки в длъжностната характеристика. Ще ми повярвате ли ако ви кажа, че само 5% от кандидатите полагат усилия, за да отчетат грешките? Всички хора от тази група, които сме назначили в компанията, до момента се представят страхотно“, казва Подесто.

3. Не се страхуват да задават въпроси

„За мен, добрият кандидат е този, който е проучил компанията и си е подготвил въпроси“, казва Келси Майър, съосновател и президент на рекламна агенция Influence & Co.

„Няма нищо по-лошо от това да получите отговор „не“, когато попитате кандидата дали има въпроси към вас. Това показва, че той не е заинтересован от компанията и че не посреща с особен ентусиазъм възможността да работи при вас.“, допълва тя.

4. Те са упорити

Предприемачите непрекъснато търсят нови начини за разрастване на бизнеса и очакват същото ниво на инициативност от страна на техните екипи. Марк Краснър, основател и главен изпълнителен директор на Expectful, проверява упоритостта на кандидатите за работа, като ги кара да споделят какво са направили, за да коригират някаква грешка от миналото.

„Като всеки друг стартъп, и ние непрекъснато сме съсредоточени върху растежа. Упоритите служители често са тези, които първи забелязват проблемите и предприемат действия за тяхното разрешаване. Когато интервюирам потенциални кандидати, винаги ги питам за някаква грешка от тяхното минало и за начина, по който са се справили с нея. Това ми позволява да разбера как те поемат инициатива“, казва Краснър.

5. Те са убедителни

„Робър Чой, основател и директор на RJC & Company Transformation Engineers, казва, че обръща повече внимание на кандидатите, които демонстрират страст към работата. Според него различните идеи и гледни точки са много по-ценни от опита.

„Кандидатите, които имат изградено мнение по редица въпроси и способността да го представят по-убедителен и изразителен начин на останалите, са най-ценните. Макар че отдавам заслуженото уважение на хората с впечатляващи автобиографии, не позволявам те да ме заслепят и да изпусна нетрадиционни кандидати, които искат да оставят своя белег в бизнеса и да внесат истинска промяна.“, казва Чой.

6. Характерът им на екипа и културата на компанията

„Ако характера на кандидата e достатъчно ярък, за да си проличи в кратко време, за което го интервюирате и ако той се вписва в културата на вашата компания, това означава, че работата с него ще бъде голямо удоволствие.“, казва Патрик Барнхил, президент Specialist ID, Inc.

„Дори ако кандидатът не притежава всички нужно умения, за да работи при нас, аз бих го наел и обучил, ако той се вписва добре в нашия екип. Хората прекарват голяма част от живота си на работното място. За мен е важно да създам добра работна среда.“